لزوم توجه به سلامت روان کارکنان در محیط کار
اولویت دادن به رفاه کارکنان در محیط کار و استفاده بهینه از فضای دفتر، بهره وری کارکنان و کسب و کارها را افزایش میدهد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی که «YouGov» به تازگی منتشر کرده نشان میدهد ۳۷ درصد کارکنان در انگلیس، معتقدند وضعیت سلامت روانشان نسبت به پیش از فراگیری کرونا، بغرنجتر شده است.
این پژوهش همچنان نشان میدهد محیط کار تاثیر قابل توجهی بر سطح سلامت روان دارد چرا که ۶۶ درصد مصاحبه شوندگان، وخیمتر شدن اوضاع سلامت روان خود را به زندگی کاریشان ربط دادند. ۲۸ درصد آنها هم معتقد بودند کارفرمای آنها، در شرایط کنونی، کارهایی که باید برای محافظت از سلامت روانشان انجام نمیدهند.
آمار Westfield Health حکایت از آن دارد که غیبت از کار ناشی از مسائل سلامت روان، در سال ۲۰۲۰ برای دولت انگلیس، ۱۴ میلیارد پوند هزینه داشته است.
این امر باعث شده است کارفرمایان به تقویت رفاه و سلامت روان کارکنانشان توجه بیشتری داشته باشند. همین مساله باعث شده کسب و کارها هر چه بیشتر این نیاز کارکنان را به رسمیت بشناسند و گامهای نویی در این زمینه بردارند. یکی از این کارها تغییر چینش و طراحی مناسب فضای کار کارکنان است.
وقتی افراد از شرایط خود رضایت دارند، حداکثر توان خود را به کار میگیرند. بی دلیل نیست که نتایج یک مطالعه میدانی از سوی Cushman & Wakefield نشان میدهد یکی از معیارهای نخست بنگاههای اقتصادی در انتخاب فضای کاری و طراحی آن، تضمین رفاه و سلامت کارکنان است.
به گفته کارشناسان، نورپردازی، کیفیت هوا و صدا در محیط کار باید با جزئیات دقیق تعیین و تنظیم شود. تهویه مناسب هوا باید به شکلی باشد که تفاوت هوای استنشاقی در محیط کار با محیط بیرون به حداقل برسد. طراحی مناسب و سازگار با فعالیت کاری، از فضای کاری، یک دارایی ارزشمند میسازد و به کارکنان کمک میکند تا با داشتن حسی خوب از کار در آن محیط، بهترین کارایی خود را داشته باشند.