چگونه کیفیت ویدیوهای اینستاگرام را افزایش دهیم
معمولا انتشار پستهای ویدیویی اینستاگرام چالشهای خاص خود را دارند. بنا بر اعلام اینستاگرام، برای آنکه ویدیوهای درج شده در این پلتفرم با بالاترین کیفیت نمایش داده شوند، باید پیش از پست کردن ویدیوها آنها را بهینه کرد. برخی نکاتی که پیش از پست کردن ویدیو در اینستاگرام باید به آنها توجه کنید عبارتند از:
- برای اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام از اینترنت WIFI استفاده کنید
- ویدیوهایتان را حتما مطابق با ابعاد استاندارد ویدیو در اینستاگرام که ذکر شد بسازید
- فایل ویدیوی خود را از طریق گوگل درایو و یا ایردراپ اپل منتقل کنید
- ویدیو را با بالاترین کیفیت دوربین ضبط کنید
- برای ادیت ویدیو از روشها و ابزارهای مناسب استفاده کنید
در برخی روشهای انتقال فایل، به خصوص هنگام آپلود ویدیو از طریق موبایل، ویدیوها پیش از ارسال فشرده سازی و بهینه میشوند و این باعث افت کیفیت ویدیو میشود. برای داشتن ویدیویی با حداکثر کیفیت ممکن، حتما از یک دوربین باکیفیت و یک اینترنت پرسرعت استفاده کنید.
نکاتی طلایی درباره ویدیوهای اینستاگرامی
- بررسیها نشان دادهاند که چنانچه برای اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام از فرم مربعی (نسبت ۱:۱) استفاده شود، بازدید ویدیو بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش مییابد و شانس مشارکت کاربران و توجه آنها به محتوا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درصد بیش از حالتی است که ویدیو افقی و با نسبتهای ۱۶:۹ باشد.
- ویدیوهای مربعی نسبت به ویدیوهای افقی، تا ۷۸ درصد فضای بیشتری در فید و صفحه گوشی موبایل کاربران اشغال میکنند. در مواقعی که هدف از اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام فروش یک کالا یا خدمت باشد، با اشغال فضای بیشتر در گوشی کاربر، شانس دیده شدن و فروش افزایش مییابد.
- از آنجا که حدود ۹۶ درصد از محتواهایی که در گوشی کاربر نمایش داده میشوند در حالت عمودی هستند، ویدیوهای عمودی شانس بیشتری برای جلب مشارکت کاربران پیدا میکنند.
- بیش از یک میلیارد نفر ترجیح میدهند ویدیوهایی که در واتساپ، فیس بوک و اینستاگرام پست میکنند به فرم عمودی باشد.
چگونگی اشتراکگذاری ویدیوهای طولانی در اینستاگرام
گاهی کاربران اینستاگرام دوست دارند ویدیوهای بیش از یک دقیقهای را در صفحات خود به اشتراک گذارند، درحالیکه درحالت عادی، سقف زمانی ویدیوهایی که قرار است در قالب یک پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شوند ۶۰ ثانیه معادل یک دقیقه است. برای اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی دو راه وجود دارد؛ یا باید ویدیوی موجود را به چندین ویدیوی یک دقیقهای برش زد و به صورت آلبومی منتشر کرد یا باید آن را به صورت IGTV به اشتراک گذاشت.
اشتراکگذاری ویدیو به صورت آلبومی
در این روش باید ویدیوی طولانی را با اپلیکیشنها یا نرم افزارهای ویرایش ویدیو به چندین ویدیوی یک دقیقهای تقسیم کرد و سپس با ترتیب مشخص و در قالب یک آلبوم اینستاگرامی به اشتراک گذاشت. از این روش برای اشتراکگذاری ویدیوهای تا ۱۰ دقیقه میتوان استفاده کرد. از معایب این روش آن است که به جای نمایش تعداد بازدید ویدیو، تعداد لایکهای آن نمایش داده خواهد شد.
اشتراکگذاری ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV)
روش دوم برای اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی در اینستاگرام، استفاده از قابلیت تلویزیون اینستاگرامی یا IGTV است. این روش در مقایسه با روش اول جدیدتر است. با قرار دادن ویدیوها در قالب IGTV میتوان حتی ویدیوهای بیش از ۱۰ دقیقه را نیز به اشتراک گذاشت. سقف زمانی ویدیوهای IGTV یک دقیقه است. با استفاده از روش اشتراک گذاری ویدیو در IGTV، مخاطبان میتوانند بدون هیچ وقفهای ویدیوی مورد نظر را تماشا کنند. همچنین علاوه بر نمایش تعداد بازدیدها، تعداد لایکهای ویدیو نیز میتواند نمایش داده شود.
شرایط استاندارد برای ویدیوهای IGTV اینستاگرام
تلویزیون اینستاگرام موسوم به IGTV توانست به سرعت خود را در دل کاربران جا کند. برای اشتراک ویدیوهای IGTV باید به موارد زیر دقت کنید:
- مدت زمان ویدیوها باید بین ۱۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشد. اکانتهای تایید شده یا اکانتهایی با تعداد فالوورهای قابلتوجه میتوانند ویدیوهایی تا یک ساعت (۶۰ دقیقه) را نیز به اشتراک بگذارند.
- اندازه فایلهای ویدیویی IGTV باید کمتر از ۶۵۰ مگابایت و در قالب فرمت MP4 باشد
- این ویدیوها باید به صورت عمودی و با نسبت ابعادی بین ۴:۵ و ۹:۱۶ باشد
- اینستاگرام نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵ و اندازه ۴۵۰ در ۶۵۴ پیکسل را پیشنهاد میدهد. در حالت حداکثری نیز سایز ویدیوها میتواند به ۱۸۰ در ۱۹۲۰ نیز برسد
کاور IGTV در اینستاگرام
وقتی بحث تهیه یک محتوای IGTV مناسب و باکیفیت درمیان باشد، به جز در نظر گرفتن ابعاد استاندارد برای IGTV، باید درباره ابعاد کاور IGTV که به صورت یک محتوای یک دقیقهای در فید اینستاگرام نشان داده میشود نیز دقت کافی شود. اینستاگرام برای نمایش IGTVها به کاربران، معمولا از یک پیش نمایش یک دقیقهای استفاده میکند که کاربران هنگام اسکرول کردن صفحه با آن برخورد میکنند. برای زیباتر شدن ویدیوهای IGTV اینستاگرام، میتوان از یک کاور IGTV (عکسی که به انتخاب خود کاربر به عنوان پیش نمایش ویدیو به نمایش در میآید) استفاده کرد. ابعاد کاور IGTV اینستاگرام باید ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل باشد. از سوی دیگر، ابعاد پیش نمایش IGTV در شبکه پروفایل شما، ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. برای این پیش نمایش میتوان از اسنپ شاتی از خود ویدیوی IGTV نیز استفاده کرد. انتخاب این بخش میتواند در زمان بارگذاری ویدیو انجام شود.