پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به مردم از طریق سامانه سامد
تعدادی از مدیران خراسان رضوی امروز از طریق سامانه سامد به مشکلات مردم استان پاسخ دادند.
در برنامه امروز مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، پست، و مدیرعامل شرکت مخابرات استان حضور داشتند.
مهمترین موضوعات مطرح شده در برنامه پاسخگویی امروز عبارت بودند از: درخواست تسریع در برقراری مجدد شبکه در مناطقی که کابلهای تلفن سرقت شده است، درخواست واگذاری تلفن ثابت، درخواست پرداخت معوقات پیمانکاران، درخواست پیگیری واگذاری زمین آستانه ای برای ساخت مدارس، انتقاد از عملکرد اداره ارشاد یکی از شهرستانها، درخواست اشتغال، درخواست رسیدگی به پرونده های تبدیل وضعیت ایثارگران، درخواست تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات، انتقاد از بازگشایی مدارس و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط دانش آموزان و درخواست تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان.
از ابتدای امسال تاکنون 172 مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان ایشان، مدیران کل دستگاه های اجرائی استان، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان ها و 52 نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد بطورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده اند.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۹۶ در استان خراسان رضوی آغاز شده است.
از ابتدای امسال تعداد 1408 تماس شامل 6398 دقیقه مکالمه انجام شده و 1220 مورد از درخواست های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و 188 مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.
ساکنان استان می توانند از طریق سامانه "سامد" با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی در میان بگذارند و طبق هماهنگیهای انجام شده هر هفته سه یا چهار مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط پاسخگوی تماسهای مردمی هستند.