رونمایی از کتاب وارونگی افکار
رونمایی از کتابی با مضمون وارونگی افکار عمومی، اولین کتابی که با مبانی نظری و مفاهیم مرتبط با آن به مدیریت اغنا افکار عمومی پرداخته است.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما،این کتاب به زمینهها و پیامدهای وارونگی افکار عمومی میپردازد که آقای سپهر خلجی و خانم فائزه تقی پور آن را تهیه و تألیف کرده اند.
در وارونگی افکار عمومی به تعریف و زمینههای این پدیده، مبانی نظری آن، مفاهیم مرتبط و چگونگی رفع آن با مدیریت اغنای افکار عمومی پرداخته است. کتابی که علاوه بر اندیشههای نویسندگان، مجموع مصاحبههای ۴۳ نفر از اساتید حوزه علوم ارتباطات و علوم اجتماعی و همچنین رسانه تبیین شده است.
کتاب " وارونگی افکار عمومی" ۱۸۴ صفحه دارد که نوبت نخست چاپ آن هزار نسخه بوده که شرکت پیام آوران نشر روز آن را به چاپ رسانده است.
آقای سپهر خلجی دانش آموخته دکتری علوم ارتباطات اجتماعی و فائزه تقی پور دانشیار علوم ارتباطات اجتماعی هستند.
در مراسم رونمایی این کتاب، تعدادی از استادان حوزه علوم ارتباطات و رسانه به ارائه دیدگاههای خود درخصوص وارونگی افکار عمومی و نحوه مقابله با این پدیده پرداختند.
نویسنده کتاب نیز در سخنانی با بیان اینکه امروز صحنههای اصلی درگیری همان درگیری افکار عمومی است، گفت: در دنیای امروز همه تلاش میکنند تا بر افکار عمومی اثرگذار باشند تا بتوانند اهداف خود را به نتیجه برسانند.
آقای سپهر خلجی در همین زمینه به موضوع حمله امریکا به عراق و اشغال این کشور اشاره کرد و افزود: یک سال قبل از حمله امریکاییها، افکار عمومی و فضای رسانهای را به گونهای تنظیم کردند تا فضا را برای اشغال فراهم کنند و همین هم شد چرا که اشغال عراق در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت.
وی گفت: این کتاب با توجه به آن که به صورت اختصاصی به موضوع وارونگی در افکار عمومی پرداخته است در نوع خود اولین بار است که تهیه میشود.
آقای خلجی ادامه داد: ما تلاش کردیم در کتاب فضای جدیدی به روی اساتید علوم ارتباطات و رسانه باز کنیم تا موضوع وارونگی افکار عمومی و اهمیت آن را بازگو کنیم و از طرفی دیگر کتاب میتواند کمکی برای نظام حکمرانی کشور باشد تا در زمان اعمال تصمیمات از موضوع مهم افکار عمومی غافل نشوند و به صورت اغنایی عمل کنند موضوعی که به نظر میرسد چندان به آن توجه نمیشود.