پخش زنده
امروز: -
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار انتظام بخشی به فرایند واگذاری و نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک و ارسال لایحه ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران از سوی شهرداری شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهدی عباسی در نوزدهمین جلسه شورا در تذکری به شهرداری تهران گفت: راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر از طریق بخش خصوصی در آذر ۸۶ رقم خورد و بیش از ۱۳ سال از فعالیت این دفاتر میگذرد، از این طریق بخشی از ارایه خدمات حوزه شهرسازی به دفاتر برونسپاری شد تا در ابتدا تصدیگریها به بخش خصوصی واگذار شود، جلوگیری از ایجاد فضای رانتی و کاهش تراکم نیروی انسانی در حوزه شهرسازی شهرداری صورت گیرد و در نهایت اینکه ارائه خدمات صدور پروانه که ۹۰ درصد مراجعه مردمی به حوزه شهرداری در بر میگیرد با همکاری بخش خصوصی و در فضای رقابتی انجام شود.
عباسی با بیان اینکه مردم قبلا صرفا به شهرداریها مراجعه میکردند، افزود: اکنون باید هم به دفاتر و هم به شهرداری مناطق به صورت توامان مراجعه کنند که موجب نارضایتی شده است.
رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا در ادامه تذکر خود در خصوص فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک شهر نکاتی را یادآور شد و افزد: در مصوبه سال ۱۳۸۶ "شورای بازنگری، اصلاح و هماهنگی نظامات برنامهریزی و اجرایی شهرداری تهران" به عنوان مرجع تایید شرح خدمات و آییننامههای ذیربط دفاتر تعیین شده بود که با انحلال این شورا طی مصوبه
دی سال ۹۴، آییننامه اجرایی و انضباطی فعالیت این دفاتر تا کنون سیر بررسی و تصویب در شورا را طی نکرده است و همچنان فعالیت دفاتر بدون آییننامه مصوب صورت میپذیرد.