پخش زنده
امروز: -
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ: ترافیک صبح یکشنبه پایتخت پرحجم، ولی روان و بدون مشکل گزارش میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ مجید رنجبر درباره وضع ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه یکشنبه نهم آبان اظهار داشت: بزرگراههای شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از رحمانی، آزادی در مسیرغرب به شرق از استاد معین و مسیر جنوب به شمال نواب از شهید چراغی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.
وی افزود: بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از صدف، بزرگراه بابایی در مسیر جنوب به شمال از هنگام، بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشندوست، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد دارای بار ترافیک صبحگاهی میباشند.
سرهنگ رنجبر ادامه داد: در بزرگراه شهید حاج قاسمسلیمانی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.
وی گفت: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از باکری، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از باکری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی درمسیر غرب به شرق از شهید ستاری؛ ترافیک صبحگاهی دارد.
اول؛ این طرح با عدالت اجتماعی اسلامی منافات دارد؛ این طرح از کشورهایی که دارای نظام سرمایه داری هستن کپی شده متاسفانه و الان سالهاست که ب اشتباه در حال اجراست.
در کشورهای سرمایه داری هر کسی پول دارد شهروند درجه 1 و بقیه در رتبه های دیگر قرار می گیرند.
در این طرح هم اینچنین است، این طرح هر کسی پول دارد در هر ساعتی هر جای شهر می تواند رفت و آمد کند و هر کسی پول ندارد، باید کمتر بخوابد، زودتر راه بیافتد، دیرتر برگردند، از مترو استفاده کند و محیط را برای حرکت سرمایه دار خالی کند.
به فراخور این قضیه خانواده های افراد کم درآمد هم تحت تاثیر این موضوع هستند و دغدغه همیشگی برایشان شده است.
دوم؛ اغلب مردم طرح ترافیک رو منبع درآمدی برای شهرداری و سازمان های مرتبط با طرح میدونن!
این یعنی اینکه طرح برای کنترل ترافیک یا آلودگی نیست بلکه برای کسب درآمد است.
هیچ شواهدی از کاهش ترافیک بر اساس این طرح ارایه نشده است. بلکه فقط شما ترافیک را از محلی به محل دیگر منتقل می کنید و بر اساس فشاری که در محدوده های دیگر وارد می کنید زمان رسیدن به مقصد را اضافه می کنید.
تصور کنید: شما محدوده ای از شهر را ممنوع اعلام میکنید! چه اتفاقی می افتد؟ مردم مجبورن از معابر دیگر عبور کنند و این یعنی تراکم در دیگر معابر و طولانی شدن سفرها.
سوم؛ این طرح مصداق بارز دست در جیب مردم کردن است.
شهرداری تهران از طریق این طرح برای دادن حقوق تعداد زیاد و ناکارآمد منابع انسانی خود دست در جیب مردم کرده است.
البته این تنها طرحی نیست که اینگونه عمل می شود؛ شهرداری در قضیه ماده 100، در موضوع پارکینگ (پلاک ها رو با دوربین می خونن، بعد به پارکینگ میگن هوشمند!!!) و .... به ناحق دست در جیب مردم می کند.
این ظلم علاوه بر حرام سازی منابع مالی شهرداری، به افزایش تخلفات و نارضایتی مردم و ادراک فساد دامن می زند.
*هیچ گزارشی هم از نحوه استفاده از پول های مربوطه ارایه نمی شود.
*** تصور عدم وجود راهکار؛
برای اینکه به ناحق دست در جیب مردم کنند، القا می کنند که راهکاری نیست. در حالی که اینگونه نیست و راهکارهای بسیار بهتری هست البته اگر بخواهند.
امیدواریم این طرح و سایر طرح های بی خردانه شهرداری در جهت عدالت و مردمی سازی کشور اصلاح شود.