پخش زنده
امروز: -
بیمه سلامت در مازندران سامانه خدمات شهروندی غیر حضوری راه اندازی کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز مازندران، مدیرکل بیمه سلامت مازندران همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و هوشمندسازی سیستم خدمترسانی از اولویتهای وزارت بهداشت است که بیمه سلامت به این موضوع توجه جدی کرده است و با توسعه گامبهگام نسخهنویسی الکترونیکی، اکنون تمامی فرایند در بیمه سلامت در استان فقط از طریق سامانه قابل دریافت، بررسی و پرداخت است.
دکتر رسول ظفرمند به راه اندازی سامانه خدمات شهروندی غیر حضوری بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه https://mz.ihio.gov.ir میتوانند سوابق بیمهای خود را مشاهده و در صورت نیاز اطلاعات وارده را اصلاح کنند.
او با بیان اینکه به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا و بستری در مراکز درمانی استان بیمه سلامت ۸ میلیون تومان حق بیمه پرداخت کرده است گفت: از آغاز امسال تا پایان شهریور امسال تاکنون بیمه سلامت ۴۸ میلیارد تومان حق بیمه برای بیمه شدگان پرداخت کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران از ناقص ماندن روند درمان بخشی از بیماران زیرپوشش این بیمه در استان به خاطر همکاری نکردن برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص گله کرد و افزود: ۴۰ درصد پزشکان متخصص وفوق تخصص مازندران بیمه سلامت را قبول ندارند و از پذیرش بیماران امتناع میورزند.
دکتر ظفرمند از سازمان نظام پزشکی و دانشکاههای علوم پزشکی مازندران و بابل خواست تا نسبت به این برخورد برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص واکنش نشان داده و این مشکل را به صورت جدی مورد پیگیری قرار دهند.