پخش زنده
امروز: -
با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نشست تخصصی بررسی شاخصهای آموزش و پرورش گیلان در بندرانزلی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بر اساس شاخصهای ارائه شده به رغم همه مشکلات، گیلان رتبه خوبی در آموزش و پرورش دارد.
علیرضا منادی در ادامه افزود: در سفر دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به استان گیلان مشکلات احصا شد و تلاش میکنیم سهم بودجه این استان، سال آینده در بخش آموزش و پرورش افزایش یابد.
در ادامه این نشست احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس فرصتی برای رسیدگی به مشکلات این بخش است تا در بودجه سال آینده بر اساس شاخصهای این استان تصمیم گیری شود.
جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده مردم رشت هم با بیان اینکه اجرای طرح رتبهبندی معلمان از مطالبات فرهنگیان است افزود: در مجلس قبل هم قرار بود بخشی از سود بانکها به آموزش و پرورش برای سرانه و عدالت آموزشی قرار بگیرد که این مسئله به بودجه عمومی کشور تخصیص داده شد و من نگرانم که این طرح در بودجه ۱۴۰۱ نیز به بودجه عمومی کشور منتقل شود.
احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه شاخص ارزیابی شده در گیلان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: ما نیازمند ارزیابی کامل هستیم و امیدواریم کمیسیون آموزش در این مسئله راهنمای خوبی برای استان باشد تا مشکلات ریشه یابی شده و در کمترین زمان رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست گفت: در دوران کرونا با وجود تعطیلی مدارس، آموزش را تعطیل نشد و فرهنگیان با کمترین امکانات و حتی با امکانات شخصی خود آموزش را ادامه دادند.
محمد رحمتی با قدردانی از رویکردهای اعضای کمیسیون نسبت به مطالبات فرهنگیان، گفت: تعیین تکلیف نیروهای استخدامی و رتبهبندی فرهنگیان از جمله اقدامات موثری کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده که موجبات خرسندی فرهنگیان را فراهم کرده است.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان در ایام شیوع کرونا و مشکلات پیش روی آنان در دوران پسا کرونا افزود: ضمن تقدیر از تصویب رتبهبندی فرهنگیان با موضع خوب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، باید گفت که نگاه فرهنگیان به رتبهبندی، افزایش حقوق نیست بلکه تاکید بر ارتقا و ارزش و کرامات آنان است.