پخش زنده
امروز: -
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در شش ماه اول امسال هزار و ۸۳۲ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان دریافت و رسیدگی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رضا جمالی افزود: از مجموع شکایتهای دریافت شده ۴۹۱ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، هزار و ۱۹۵ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و ۱۴۶ فقره شکایت نیز به رضایت شکایت کنندگان ختم شده است.
وی گفت: ۸۰ درصد از شکایتها مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به، انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان و بقیه مربوط به سایر کالاهاست.
جمالی افزود: در حوزه خدمات هم بیشترین شکایتها مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و تعمیر موبایل بوده است.
وی گفت: بیشترین تخلفات گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و عدم انجام تعهدات به شاکی همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.