پخش زنده
امروز: -
هشت کیلومتر از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تا پایان امسال افتتاح می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه این طرح تا پایان سال تکمیل خواهد شد تا امکان اتصال به جاده شیراز فراهم شود، گفت: اکنون، بخش سوم این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر در قالب چهار قطعه به طور کامل فعال است و بخشی از آن نیز در سالِ جاری آماده بهرهبرداری و پذیرش ترافیک خواهد بود.
علیرضا صلواتی با اشاره به تقسیم قطعه سوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به چهار بخش پیمانکاری شامل ۱۷ کیلومتری ابتدایی، ۱۳ کیلومتری انتهایی و دو پل بزرگ راهآهن و زایندهرود افزود: در سال ۹۸ و ۹۹، پیمانکارانِ این محدوده ها انتخاب شدند و در سال ۱۴۰۰، عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی با اشاره به برآورد هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانیِ هزینه پایان کارِ قطعه سومِ آزادراهِ شرق اصفهان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به عنوان سهمِ دولت و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم سهم سرمایهگذار است.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان افزود: برای تکمیل قطعات یک و دو این آزاد راه به طول ۶۳ کیلومتر نیز ۱۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
علیرضا صلواتی گفت : قطعه سوم این طرح، به دلیلِ اولویت در اجرا، نسبت به دیگر مسیرها از نظر آزادسازی و ارزیابی مشکلات کمتری دارد.
وی با بیان اینکه اجرای قطعه سوم در سال ۹۸ آغاز شده است ، اما به دلیل برخی مسائل که در طول مسیر طرح وجود داشت، همچنان ادامه دارد، افزود: بخش ابنیه، خاکریزی و روسازی فعال است و بخش هشت کیلومتر تا پل راهآهن در سال جاری آماده بهرهبرداری و پذیرش ترافیک خواهد بود.
صلواتی از فعال بودن ۱۳ کیلومترِ پایانی بخش سوم آزادراه شرق اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رفع موانعی مانند ارزیابیِ تملکات، همچنین، هم افزاییِ نهادهای مرتبط، زمینه تداومِ فعالیتِ این طرح فراهم شود.
مُجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: احداثِ قطعه سوم اینآزاد راه، ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سهراهی مبارکه هدایت میکند.
کنارگذر شرق اصفهان(سردار شهید حجازی) از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم میشود. قطعه اول این طرح از آزادراه اصفهان- نطنز ۳۰، قطعه دوم آن تا جاده اصفهان- نایین ۳۳ و قطعه سوم از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، ۳۰ کیلومتر است. بخش های اول و دوم این آزاد راه در سال ۱۳۹۹ و ابتدای ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.