رسانه ملی در محرم فرصتهای بی نظیری خلق کرد
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، عملکرد سیما را در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی را مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حجت الاسلام روحالله حریزاوی با اشاره به عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد و ارتقای محسوسی داشت.
وی افزود: سیما علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم در سراسر کشور در راستای همافزایی و همراه کردن و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعملهای بهداشتی در عزاداریهای ایام ماه محرم تاکنون اقدامات ارزندهای انجام داد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مهمترین مسأله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین نقش را در تأمین این مهم برعهده داشت.
حجت الاسلام حریزاوی تأکید کرد: دلبستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی هیئتهای عزاداری سال به سال افزایش مییابد و از شور ویژهای برخوردار است، اما باتوجه به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته به علت شرایط خاص کرونا با محدودیتهایی مواجه بودیم. رسانه ملی با برنامه ریزیهای صورت گرفته و با توجه دادن اجرای تمام دستورالعملها و شیوه نامههای بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیتها فرصتهای بی نظیر و صحنههای نوینی خلق کرد که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به غنی و پربارتر بودن برنامههای عزادارای امام حسین (ع) نسبت به پارسال گفت: سیما، مراسم عزاداری در هیأتهای حسینی را نسبت به پارسال، قویتر پوشش داد و نظم هیأتها و رعایت دستورالعملهای بهداشتی هم به خوبی در هیأتهای عزاداری نمایش داده شد و رسانه ملی مقتل خوانی، روضه خوانی و مصیبت شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) را به شکلی که جامعه بتواند با آن همراهی کند به زیبایی به تصویر درآورد.
وی تأکید کرد: رسانه ملی به شایستگی توانست با برنامه سازی مناسب خود تلاش دشمنان مبنی بر القائات شیوع بیشتر بیماری کرونا بر اثر برگزاری مراسم عزاداری را خنثی کند و خلأ حضور مردم در اجتماعات حسینی به خاطر شرایط کرونایی و رعایت دستورالعملها را به خوبی پر کند.
وی افزود: در دهه اول محرم توفیق حاصل شد تا در این ایام تولیدات مناسبی برای برنامه «حسینه ایران» ارائه کنیم. همچنین در برنامه «تکیه» شبکه افق و «زنده باد زندگی» شبکه دو سازمان تبلیغات اسلامی سهمی خوبی ایفاء کردند و در کل در ۱۰ عنوان برنامه محرمی مشارکت داشتیم.
حجت الاسلام حریزاوی گفت: پویشهایی که تلویزیون در این ایام با هماهنگی دستگاههای دیگر راه اندازی کرد و برگزار شد بسیار ارزشمند بود.
وی تأکید کرد: از آن جایی که فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت شیوههای بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالتهای رسانه ملی است، باید از هم اکنون برای برگزاری مراسم اربعین حسینی برنامه سازی شود.
حجت الاسلام حریزاوی افزود: امسال جدای از تصاویر از بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) باید برنامه سازان با حضور در مواکب و عمودهای مستقر در عراق، از حال و هوای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) تصاویر نابی تهیه و منعکس کنند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که مفهوم عزادار حسین (ع) با موکبهای حسینی گره خورده است خاطرنشان کرد: نباید فرصت ساخت مستندهای به روز را از دست داد و به این اکتفا شود که تولیدات و مستندات بعد از پایان محرم پخش شود بلکه بهتر است این شکوه حضور در همین شبهای حضور عاشقان به نمایش درآید.
وی ابراز امیدواری کرد: تولید فیلم و مجموعههای جدید ویژه ماه محرم در آینده به شایستگی انجام شود و شاهد تولیدات فاخر و ارزشمند متناسب با ایام محرم باشیم.