پخش زنده
امروز: -
مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به پنج هزار تماس تلفنی شهروندان در خراسان رضوی با این سامانه درباره مسایل مربوط به کرونا پاسخ داده می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر زهرا اباصلتی با بیان اینکه در موج پنجم شیوع کرونا تماسهای تلفنی مردم با سامانه ۱۹۱ افزایش قابل توجهی داشته است افزود: در مرحله نخست هشت خط در اختیار سامانه ۱۹۱ قرار گرفت و در مرحله بعد به علت افزایش تماس ها تعداد این خطوط به ۱۵ خط افزایش یافت.
وی ادامه داد: پزشکان نیز در پاسخگویی به سوالات مردمی همراهی می کنند که برای پاسخگوی آنان نیز ۱۰ خط دیگر در نظر گرفته شده و مجموع خطوط این سامانه به ۲۵ خط افزایش یافته است.
مسئول سامانه ۱۹۱ گفت: برخی از تماس های مردمی مربوط به سوالاتی است که در سامانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی ذکر شده که می توانند پاسخ سوالات خود را از طریق مراجعه به آنها نیز به دست آورند.
وی افزود: سامانه ۱۹۱ برای پاسخگویی به سوالات مردمی در باره علایم بیماری، قرنطینه بیماران و سامانه نظام ارجاع است.
هم اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.