پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش ترافیک پلیس راهور تهران از احتمال زنده ماندن عابران پیاده در تصادفات شدید رانندگی بواسطه کم بودن سرعت رانندگان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ علی همه خانی گفت: شدت و زنده ماندن عابران رابطه مستقیمی با سرعت رانندگان حین تصادف دارد به گونهای که هرچقدر سرعت راننده بیشتر باشد شانس زنده ماندن عابر پیاده کمتر خواهد بود.
وی ابراز داشت: وقتی تصادفات عابران پیاده بررسی میشود متاسفانه با عدد ۲۸ درصدی فوت این عزیزان در تهران مواجه میشویم.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران ابراز داشت: اگر سرعت رانندگان حین عبور از معابر خلوت کم باشد و طبق سرعت مقرره تردد نمایند کنترل آنها بر وسیله نقلیه راحتتر بوده و در موقع دیدن عابران میتوانند به موقع عکس العمل مناسب نشان دهند و براحتی وسیله نقلیه خود را متوقف نمایند.
سرهنگ همه خانی ادامه داد: چنانچه سرعت شما در رانندگی ۷۰ کیلومتر در ساعت باشد زنده ماندن عابران پیاده و بازگشت به آغوش خانواده تنها ۱۰ درصد است یعنی عابر پیاده ۱۰ درصد در این تصادف شانس زنده ماندن دارد.
وی افزود: اگر سرعت شما در حین تصادف با عابر پیاده ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد شما به وی ۵۰ درصد امکان بازگشت به زندگی خواهید داد یعنی شانس زنده ماندن عابر پیاده در این تصادف ۵۰ درصد است.
معاون آموزش ترافیک پلیس راهور تهران گفت: سرعت خودروی شما اگر در حین برخورد با عابر پیاده ۲۵ درصد باشد شانس زنده ماندن عابر پیادهای که با آن تصادف کرده اید به نود درصد افزایش پیدا خواهد کرد و تنها ۱۰ درصد احتمال فوت عابر پیاده میرود پس هر چقدر سرعت در تصادفات با عابران کمتر باشد احتمال فوت وی کمتر بوده و زنده ماندن او به سرعت شما بستگی دارد.
سرهنگ همه خانی بیان داشت: شما با حرکت با سرعتهای مقرره و پایین در سطح معابر در حین تصادف این امکان را به عابران پیاده میدهید که آسیب کمتری دیده و بتوانند به آغوش خانواده خود بازگردند و این امکان را شما به آنها خواهید داد.
وی به عابران پیاده نیز توصیه کرد: البته بحث خوب دیدن و دیده شدن یک اصل در رانندگی است که هم شما میبایست طوری تردد کنید که توسط راننده دیده شوید و تخمین بزنید که چه زمانی خودرو به شما نزدیک میشود و هم راننده میبایست طوری حرکت نماید که توسط عابر دیده شود و نباید این زمان طلایی را از دست ندهیم.
وی از رانندگان خواست به اعداد و عقربه سرعت در حین رانندگی بیشترین توجه نمایند و هر لحظه بالا رفتن عقربه سرعت را با حفظ جان شهروندان و عابران مقایسه و ملاحظه نموده و بالا رفتن آنرا به حساب آسیب و فوت یک عابر بدانند و کاهش آنرا همیشه مد نظر قرار داده و از لایی کشی و حرکت با سرعتهای بالا پرهیز نمایند.