پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در حوزه «توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان» ۹ طرح تعریف و تاکنون ۶ طرح آن اجرایی شده است، از تسهیل دریافت و پرداخت اسناد مالی صندوق بازنشستگی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای اکبر افتخاری گفت: صدور الکترونیکی گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری، راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی، نرمافزار صبااپ، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و ایجاد حواله الکترونیکی برای دریافت هزینههای درمانی تاکنون عملیاتی شده است.
افتخاری تصریح کرد: تا پیش از این یکی از مشکلات و آسیبهای جدی به بازنشستگان صدور گواهیهای کسر از حقوق دستی از ذیحسابیها و مراکز صندوق بود که به دلیل نداشتن امکان کنترل گواهیهای صادره و همچنین رفت و آمدهای فراوان به ستاد و مراکز صندوق که شاید در ماه به ۳هزار نفر نیز میرسید، مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: صدور گواهی آنلاین ضمن کاهش چشمگیر ترددها و هزینههای تحمیلی گذشته به بازنشستگان، صدور گواهی را نظاممند کرد؛ ضمن اینکه با تفاهم ایجاد شده تلاش کردیم تا زمینه آزادی حداقل ۳۳نفر از عزیزان دربند فراهم شود.
افتخاری با تاکید بر اینکه «هدف و تلاش صندوق بازنشستگی کشوری ارائه تمامی خدمات در بسترهای مختلف دیجیتال و خدمات دولت الکترونیک بوده است» اظهار داشت: راهاندازی درگاه خدمات الکترونیک sabasrm و صبااپ که تمامی خدمات صندوق روی آنها تعریف شده است، یا مرکز تماس ۲۵۰۰ و همچنین توسعه خدمات دفاتر پیشخوان دولت مجموعه اقداماتی است که بازنشستگان خدمات خود را «در دسترس و آسان» دریافت کنند.
وی در خصوص «بهبود خدمات الکترونیک به دستگاههای اجرائی و شاغلین» نیز گفت: در این حوزه نیز از شش طرح تعریف شده تنها یک طرح باقی مانده که در حال نهایی شدن است.
ایجاد سامانه استعلام سوابق شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری، ایجاد سامانه پرداخت آنلاین کسور حق بیمه خویش فرمایان، الکترونیکی کردن تبادل دادههای شاغلین با کلیه دستگاههای اجرایی، استقرار سامانه انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث شاغلین دستگاههای اجرایی و استقرار سامانه آخرین وضعیت پرداخت غرامت بیمه عمر، پنج پروژه اجرا شده در خصوص بهبود خدمات به دستگاههای اجرایی و شاغلین هستند که به آگاهی بخشی و اطلاع از وضعیت بازنشستگی افراد شاغل کمک شایان توجهی خواهد کرد.