رسانه ها و روشنگری به مردم در عرصه انتخابات
رسانههای مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری و شبکههای اجتماعی، هفتههای اخیر بیشترین توان خود را صرف انتخابات کردند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز همدان، در این دوران تمام تلاش رسانه ها بر این بود تا مردم را از دیدگاهها و برنامههای نامزدها آگاه کنند. در کنار رسالت آگاهیبخشی که با توجه به شرایط کرونایی و کاهش رفت و آمد نامزدها و تجمعات، اهمیت ویژهتر پیدا کرد، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات نیز مهم و در دستور کار اغلب رسانهها بوده است.
تلاش برای مشارکت حداکثری که از جانب اهالی رسانه به عنوان وظیفه ملی و اسلامی تعریف شده، در همه ادوار انتخابات نقش تاثیرگذار و حتی تعیین کننده داشته است. رسانه علاوه بر نقش داشتن در مشارکت حداکثری با جهتگیری و تولیدات خود میتواند به آحاد مردم در انتخاب آگاهانه بر مدار عقلانیت سیاسی کمک کند.
امروز رسانه به بخش جداییناپذیر زندگی فردی و اجتماعی تبدیل شده است و جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب میشود؛ بر همین اساس رسانهها در عرصه انتخابات از یک سو میتوانند خواستهها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آحاد جامعه را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاستها و فعالیتهای کشور را نشان دهند تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم، نامزدها و مسوولان افزایش یابد.