توسعه سرمایه گذاری برای تامین مواد اولیه صنعت پوشاک و کفش
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت از توسعه سرمایه گذاری برای تامین مواداولیه مورد نیاز صنعت پوشاک و کفش خبر داد.
به گزارش
گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ خانم افسانه محرابی در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکلهای تخصصی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: با بسترهای ایجاد شده، تولید انواع محصولات در زنجیره صنعت پوشاک توسعه خوبی داشته و با ایجاد محدودیتهای وارداتی بستر مناسبی برای حمایت از تولید ملی فراهم شده و بخش عمدهای ازتولیدات داخلی جایگزین محصولات خارجی شده است.
وی افزود: در صورت ابلاغ برنامه عملیاتی، فرآیند جایگزینی محصولات داخلی به جای خارجی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.
محرابی اضافه کرد: این صنعت از ارزش افزوده بالا در مقایسه با سایر رشتههای صنعتی برخوردار است و سرانه سرمایه گذاری در این صنعت در مقایسه با سایر رشتههای صنعتی پایین است.
تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با همکاری بخش خصوصی
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت ضمن تبیین اقدامات انجام شده برای توسعه سرمایه گذاری در این صنعت، اشارهای به تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش کرد و گفت: این برنامه در ۴ محور زیرساختی با همکاری تشکلهای تخصصی و صاحبنظران در صنعت پوشاک وکفش تدوین شده است.
محرابی تصریح کرد: فراهم سازی زیر ساخت مناسب جهت تجمیع و احداث واحدهای صنعتی در کشور و ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تامین در حوزه کالا از جمله محورهای چهارگانه این برنامه راهبردی است.
وی اضافه کرد: در این محورها توسعه شهرکهای تخصصی پوشاک و همچنین تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی وصنفی با اتخاذ تدابیر حمایتی وصیانتی در نظر گرفته شده است.
به هم رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک وسلولزی وزارت صمت ساماندهی نحوه تولید در بنگاههای کوچک و متوسط و به هم رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین واحدهای تولیدی را محور سوم این برنامه عملیاتی برشمرد و گفت: حمایت از توسعه و فعالیت نامهای تجاری) تولید بدون کارخانه (در زنجیره ارزش پوشاک، کفش ومصنوعات چرمی) تسهیل در ثبت برند، تبلیغات محیطی، حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی) و همچنین ساماندهی، طراحی و توسعه خوشههای صنفی/صنعتی نیز از جمله موضوعاتی است که در این محور پیگیری خواهد شد.
محرابی، ساماندهی نحوه بازاریابی و فروش در قالب پلت فرم کسب و کار برای فروش داخلی و خارجی را محور چهارم این برنامه عنوان کرد و گفت: در این محور سیاستهای حمایت از ایجاد فروشگاههای تخصصی (شهر پوشاک وکفش)، اصلاح رویههای نظارت بر توزیع وحمایت از پلت فرمهای نوین مورد تاکید قرار گرفته و تمهیداتی برای تحقق آن در نظر گرفته شده است.