خودرویی ملی در تشریفات و تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰
تارا از خط تولید تا آزمون تشریفات+عکس و قیمت
در این گزارش به بهانه انتخاب خودروی تارا برای تشریفات نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ در رسانه ملی به بررسی مشخصات فنی و قیمت این خودرو پرداخته ایم.
خودرویی که در دوره تحریم و در دوره خروج شرکای خارجی ایران خودرو ساخته شده است ، قطعا ارتقاء و رفع معایب این خودرو میتواند حتی راه صادرات این محصول ایرانی را باز کند .
در این گزارش به معرفی این خودرو به همراه مشخصات فنی و
قیمت خودرو پرداخته ایم.
خودروی سدان جدید ایران خودرو به نام تارا در رده سدانهای متوسط و اقتصادی قرار دارد. این محصول جدید ، در دو نمونه دستی و اتوماتیک روانه بازار شده که نمونه اتوماتی در بحث ظاهری رینگهای بزرگتری نسبت به نسخه دندهای داشته و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی بر روی آن نصب میشود.
این خودرو خانوادگی در کلاس ابعادی C در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، استاندارد آلایندگی یورو پنج را نیز داراست.
تصاویری که ایران خودرو به صورت رسمی از این سدان جدید خود منتشر کرده، مربوط به نسخه دندهای است که از نظر آپشن از نسخه اتوماتیک، امکانات کمتری دارد.
تارا از موتور با حجم هزار و ۵۸۷ سی سی بهره میبرد که با داخلی سازی در ایران تولید میشود و میتواند ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید کند.
طبق اعلام گروه خودروسازی ایران خودرو، مهمترین ویژگیهای برجسته خودرو تارا عبارتند از:
از منظر ایمنی ؛
- استاندارد حفاظت از عابر پیاده Pedestrian))
- کنترل پایداری فعال الکترونیکی (ESC، (TCS
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
- ترمزهای جلو و عقب دیسکی (ABS و EBA)
- نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر (TPMS)
- استفاده از ورقهای دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا
- کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین (و جانبی در مدل اتوماتیک)
- ستون فرمان تلسکوپی
- ایزوفیکس
- سیستم قطع سوخت خودکار
مشخصات تارا
- گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور)
- موتور TU۵P (نسخه تقویت شده موتور TU۵)
- فرمان برقی
- صندوق عقب جادار (با حجم ۶۴۰ لیتر)
- صندلیهای جلو برقی (در مدل اتوماتیک)
- دوربین دنده عقب (در مدل اتوماتیک)
- آینههای برقی تاشونده راهنمادار (در مدل اتوماتیک)
- سیستم هشداردهنده
- کروز کنترل
- سان روف (در مدل اتوماتیک)
- سیستم تهویه هوای برقی
- ورود بدون کلید و استارت دکمهای (در مدل اتوماتیک)
- زیر آرنجی (Front Armrest) (در مدل اتوماتیک)
- بازکننده درب صندوق عقب از راه دور
- نشاندهنده تغییر دنده (GSI)
- سنسور نور و باران (در مدل اتوماتیک)
طراحی
- بهره گیری از فرهنگ و هنر ایران زمین در طراحی تارا
- رینگ آلومینیومی (در مدل اتوماتیک)
- رینگ فولای طرح اسپورت (در مدل دستی)
- چراغهای جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Day Light)
- چراغهای عقب به روز و زیبا
- فرمان چرم و دسته دنده چرم (در مدل اتوماتیک)
در مجموع میتوان گفت بخش ایمنی در خودرو تارا پررنگتر دیده شده و حتی در نمونه دنده دستی آن نیز مواردی، چون برخورد با عابر پیاده، ESC و بدنه مستحکم دیده شده است. تارا در نسخه اتوماتیک که پیشبینی میشود با قیمتی در حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان (با مظنه حال حاضر) به مشتریان تحویل شود، از تجهیزات خودروهای روز برخوردار است و میتواند با این قیمت و با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش آن در مقایسه با خودروسازان خصوصی، به تهدیدی جدی برای خودروهای چینی بدل شود.
با رمز یا ابوالفضل