رئیس پلیس راهور خوزستان :
۱۶۴ نقطه حادثهخیز در شهرهای خوزستان شناسایی شد
بیشترین علت تصادفات در سال ۹۹، تخطی از سرعت مطمئنه بوده که در این زمینه، ۵۹۵ هزار و ۱۱۲ مورد اعمال قانون ثبت شده است .
به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان ؛ رئیس پلیس راهور خوزستان در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات، با اشاره به طرح جامع کاهش تصادفات، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ نقطه حادثهخیز در شهرهای خوزستان داریم که باید مشکل این نقاط رفع شود. در این زمینه نقشه ترافیکی همه شهرهای استان خوزستان موجود است.
سرهنگ منصور جمشیدی افزود: ما پیشنهاداتی با کمترین هزینه برای رفع مشکل این نقاط و کاهش تصادفات ارائه دادهایم.
رئیس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در شهرهای خوزستان با وجود زمین خالی در ورودیها و تردد کامیونها، محلی برای استراحت کامیونداران وجود ندارد. بسیاری از شهرها نیز کمربندی ندارند بنابراین میتوانند در ورودی شهرها محلی برای استراحت کامیونداران در نظر بگیرند.
وی گفت: در بحث روشنایی معابر و بالا بردن ایمنی عبور عابران پیاده نیز مشکل داریم که امیدواریم این مشکل رفع شود.
رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: میزان تصادفات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است. در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن، تصادفات جرحی ۳۵ درصد و فوتی هفت درصد کاهش داشته است.
جمشیدی بیان کرد: سال گذشته در ۱۱ شهر خرمشهر، ایذه، ماهشهر، آبادان، حمیدیه، آغاجاری، باوی، رامشیر، رامهرمز، شادگان و هویزه تصادفات کاهش و در چهار شهر امیدیه، گتوند، لالی و هندیجان روند تصادفات ثابت و در هشت شهر اهواز، کارون، مسجدسلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر و هفتکل تصادفات افزایش یافته است.
وی ادامه داد: شهرهای دزفول، مسجدسلیمان، کارون، آبادان، شادگان، دشت آزاداگان، ماهشهر، خرمشهر، بهبهان، شوش، امیدیه، شوشتر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز، لالی، باغملک و اندیکا در تصادفات جرحی کاهش داشتهاند.
رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: در شهرهای اهواز، ایذه، هفتکل، اندیمشک، هویزه، هندیجان، حمیدیه، باوی و گتوند تصادفات جرحی افزایش یافته است.
جمشیدی بیان کرد: اولین و بیشترین علت تصادفات در سال ۹۹، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه به میزان ۴۵ درصد بوده است که در این زمینه، ۵۹۵ هزار و ۱۱۲ مورد اعمال قانون داشتیم. مهمترین راهکار برای کاهش تصادفات، کنترل سرعت است و مسیر باید به گونهای باشد که رانندگان نتوانند با سرعت بالا رانندگی کنند. با دوربین ثبت کنترل سرعت نیز باید سرعت را کنترل کنیم.
وی افزود: دومین علت تصادفات، عدم رعایت حق تقدم به میزان ۴۰ درصد بوده است که باید نسبت به نصب سرعتکاه در معابر عمومی، تابلو و اصلاح هندسی اقدام شود.
رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: بیشترین تلفات تصادفات در استان خوزستان مربوط به عابران پیاده ۵۰ تا ۷۵ ساله است و بیشترین زمان تصادفات نیز ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر و ۲ تا ۶ صبح است.
جمشیدی در خصوص عدم کدگذاری برخی دوربینها، گفت: انجام کدگذاری دوربینها به صورت متمرکز است و باید سرور دوربین در سیستم مانیتورینگ پلیس راهور باشد و این مشکل در سطح کشور وجود دارد.