رسانه ملی؛ حضور پرشور مردم و انتخاب درست
رسانه ملی، حضور پرشور مردم و انتخاب درست، مهمترین محور نهمین نشست منشور رسانه بود.
به گزارش گروه وبگردی
خبرگزاری صدا و سیما، نهمین نشست منشور رسانه در ۴۳ نقطه کشور به شکل مجازی برگزار شد. حضار نیز به شکل محدود و با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی حضور پیدا کردند.
رسانه ملی، حضور پرشور مردم و انتخاب درست، مهمترین محور این جلسه بود.
از معاونت سیاسی و سیما تا صدا و همه معاونتهای رسانه ملی ماهها است جهت برقراری عدالت رسانهای در انتخابات مهم پیش رو تلاش میکنند.
رئیس رسانه ملی با تبیین شرایط کنونی کشور، مؤلفههای اثرگذار بر حضور پر شور مردم در انتخابات را برشمرد و افزود: عملیات روانی دشمن این روزها معطوف به ایجاد هراس و ناامیدی بین مردم برجسته کردن اخبار منفی و به مسائل فرعی پرداختن است و میخواهند با این طراحی مردم را از حضور پای صندوقهای رأی ناامید کنند.
دکتر علی عسکری به شرایط متفاوت این دوره از انتخابات به دلیل همه گیری ویروس کرونا، تحریم و مشکلات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: رسانه ملی در این دوره و با این شرایط وظیفه بسیار سنگین تری بر دوش دارد تا در کنار مردم بایستد و با روشنگری زمینه را جهت حضور پرشور و انتخاب درست فراهم کند.
ترویج و تبیین گفتمان امام و رهبر معظم انقلاب مبتنی بر بیانیه گام دوم، آرایش رسانهای کارآمد، پوشش رسانهای منطقی و استدلالی به منظور ترغیب جریانهای سیاسی و نامزدها به اخلاق انتخاباتی، افشاگری درباره عملیات روانی رسانههای معاند و روایت کارآمدی نظام از جمله سیاستهای تبیینی بود که رئیس رسانه ملی برای انتخابات ۱۴۰۰ بر آن تأکید کرد.
دکتر علی عسکری به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با طرف غربی اشاره کرد و افزود: شاقول واقعیت و مرجعیت در قصه برجام بیانات رهبر معظم انقلاب است که به عنوان حرف قطعی بیان فرمودند.
رئیس رسانه ملی همچنین در سخنان خود از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: حاج قاسم همواره در قلب مردم جای دارد و هیچ گاه رشادت و فداکاری او فراموش نمیشود.
رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی نیز در سخنانی به طراحی برنامههای مختلف برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: به دلیل این که ویروس کرونا امکان تجمعات و تشکلهای تبلیغاتی را محدود کرده است، ما بیش از ۲۵ درصد برنامههای رسانه ملی را برای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری نسبت به دوره گذشته افزایش داده ایم.
رسانه ملی تصمیم دارد با ارائه هزاران دقیقه برنامه در ساختارهای مختلف از گفتگو محور و مستند تا مناظره در برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ با هدف انتخاب درست و آگاهانه مردم، گام مهمی بردارد.