او در انتقاد از محتوای کتب درسی به وزیر گفت: خواهشمندیم محتوای کتب درسی به گونه ای طراحی شود تا علاوه بر مهارت های آموزشی دانش آموزان ، مهارت های فردی و اجتماعی و مهارت های زندگی کردن را نیز عملا به آنها بیاموزند و در نهایت با سنجش این آموزه ها و بررسی های علمی ، روانشناختی و هدایت تحصیلی- شغلی، نهایتا دانش آموزان را برای عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و همچنین ادامه تحصیل در دانشگاه آماده نماید.
غلامی به کنکور نیز اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که سدی به نام کنکور در یک روز و ساعت خاص ، آینده و سرنوشت دانش آموزان را تعیین میکند و چه بسا خانواده هایی که زیر بار فشار روانی ، یا فرزندان خود و آینده فرزندانشان را از دست میدهند؛ آیا عدالت آموزشی این است که تلاش 12 ساله یک دانش آموز را با یک آزمون چند ساعته ارزیابی نمود؟ آیا عدالت آموزشی این است که فردی که در مدارس خاص تحصیل میکند یا هزینه های هنگفتی برای کلاس های خارج از مدرسه در موسسات مجاز و غیر مجاز صرف می کند ، موفق شود؟ دانش آموزی که در مناطق محروم و در مدارس عادی تحصیل می کند ، از ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته ای که استعداد آن را دارد باز بماند؟
وی در ادامه به بازنگری و اصلاح ساختار فعلی بومی گزینی و استخدام نیرو تأکید کرد و گفت: چرا که در روند کنونی به دلیل اشتراک بوم مناطق کوچک با شهرستان های بزرگ همجوار ، ظرفیت پذیرش مناطق محروم توسط داوطلبین شهرستان های مرفه و دارای امکانات آموزشی بیشتر تکمیل می شود و دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته ، از پذیرش در سهمیه تخصیصی به منطقه و شهر خود محروم می مانند و نتیجه آن می شود که معلمان غیر بومی پس از جذب در بدنه آموزش و پرورش ، به جای دغدغه آموزشی و پرورشی ، دغدغه انتقال به شهر بومی خود را دارند.
عضو هیئت رییسه مجلس دانش آموزی گفت: برگشت سند اردوگاه شهید باهنر به نام آموزش و پرورش که برگ زرینی بر افتخارات شما می باشد قابل ستایش است.