دسترسی ۹۰ درصد دانشآموزان منطقه دودانگه به آموزش مجازی
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران: ۹۰ درصد دانشآموزان منطقه دودانگه به آموزش مجازی دسترسی دارند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، علیرضا سعدیپور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در بازدید از مدارس منطقه دودانگه ساری ، پیگیر وضع آموزش دانشآموزان در زیست بوم جدید شده و اطلس آموزشی مدارس را مورد بررسی قرار داد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: منطقه دودانگه بیش از ۶۶۰ دانشآموز دارد که در ۲۵ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و در شرایط فعلی که آموزشها به صورت مجازی دنبال میشود ما در برابر تک تک دانشآموزان مسئول هستیم و نباید حتی یک دانشآموز از آموزش جا بماند.
سعدیپور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دانشآموزان منطقه به آموزش مجازی دسترسی داشته و مابقی از طریق درسنامه و جزوات آموزشی در حال تحصیل هستند، افزود: هرچه توجهمان را به مناطق محروم بیشتر کنیم، بیشتر به اهداف سند تحول بنیادین نزدیک شدهایم. بحث عدالت آموزشی که ترجیعبند سند تحول است را به طور ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته دنبال میکنیم و تمام تلاشمان را برای ایجاد فرصتهای برابر آموزشی صورت میدهیم.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ دانشآموزان منطقه دودانگه، ضعف پهنای باند اینترنت است که کار آموزش مجازی برای معلمان و دانشآموزان را با مشکل مواجه کرده است. برای این مشکل باید برنامهریزی لازم صورت گرفته و قول میدهیم که از طریق ادارهکل فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان این مشکل را مرتفع کنیم. باید تمام تلاشمان برای دسترسی بهتر دانشآموزان به آموزش مجازی باشد.
امضاء تفاهمنامه حمایتهای آموزشی و رفاهی به پیشنهاد مدیرکل آموزش وپرورش مازندران، تفاهمنامهای برای حمایتهای رفاهی، آموزشی و تجهیزاتی میان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری و دودانگه امضا شد.
براساس این تفاهمنامه که در اداره آموزش و پرورش منطقه دودانگه امضاء شد، مقرر شد اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری در زمینههای نیروی انسانی، ارائه خدمات رفاهی، انتقال تجربیات آموزشی، پوشش کلاسهای کنکور، استفاده از امکانات و بهرهبرداری از اماکن، اداره آموزش و پرورش دودانگه را مورد حمایت قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین امضاء این تفاهمنامه گفت: یکی از زمینههای ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت، عدالت آموزشی است. اگر عدالت را در معنای لغت به معنای توازن و تعادل معنی کنیم و عدالت آموزشی را ایجاد فرصت و بسط فرصتهای برابر برای دانشآموزان دختر و پسر بدانیم، اشاعه این مهم از وظایف اصلی آموزش و پرورش خواهد بود همچنین بحث عدالت آموزشی امر مهم در سند تحول بنیادین و در راهکار ۱-۵ الی ۸-۵ به ان اشاره شده و بسیار حیاتی و موثر و دارای اهمیت خاصی است.
سعدیپور با اشاره به معانی مختلف عدالت آموزشی تصریح کرد: عدالت در معنای افقی و عمودی دارای معانی مختلفی است، در عدالت افقی ایجاد زمینهها و بسترهای مناسب برای دانش آموزان یک منطقه من جمله تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی است، اما در عدالت عمودی بحث تفاوت در شیوههای آموزشی است که این تفاوت سببب خواهد شد که امکانات جدید آموزشی از لحاظ شیوههای آموزشی را در مصدر پیگیری کارهای خودمان قرار دهیم.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه مابین آموزش و پرورش ساری ۲ و آموزش و پرورش منطقه دودانگه، خاطرنشان کرد: امروز یک فرصت بسیار مناسب و مغتنمی شد که در منطقه دودانگه در آموزش و پرورش با همراهی خانم خورشیدی مدیر محترم آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری و همکاری جناب آقای «میرمحمدی» مدیر محترم منطقه دودانگه امروز تفاهم نامهای برای اثر بخشی و خدمات رسانی مطلوب ساری ناحیه ۲ به منطقه دودانگه از ابعاد مهم آموزشی تربیتی و اداری و مالی تهیه کند و این منطقه را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد.
سعدی پور با اشاره به گسترش چنین رویکردی برای سایر مناطق کمتر توسعه یافته، افزود: امضای این تفاهم نقطه عطفی خواهد بود برای دیگر مناطق محروم که بتوان با استفاده از ظرفیت شهرستانهای توسعه یافته این عدالت آموزشی را در سطح مناطق کمتر توسعه یافته و در نهایت در سراسر استان گسترش دهیم.