به گزارش گروه وب گردی
خبرگزاری صدا و سیما؛
در طول دو دهه اخیر، پست الکترونیکی یکی از ابزارهایی است که رسانه های ارتباطی را رهبری می کند، و حتی جانشین تلفن و نامه فرستادن های سنتی شده است.
متاسفانه در طول همین مدت ، پست الکترونیکی خود را در برابر تهدیدات بیرونی بسیار آسیب پذیر نشان داده است، از جمله افراد و سازمان هایی که بدنبال آسیب زدن به برخی فن آوری ها هستند یا در تلاش برای درآمد از طریق روش های غیرقانونی هستند. در نتیجه، امنیت برای کاربران پست الکترونیکی از اهمیت فراوانی برخوردار گشته است.
راهکارهای افزایش امنیت پست الکترونیکی
* مطمئن شوید که پست الکترونیکی را برای افراد واقعی ارسال میکنید. قبل از آن که بر روی «ارسال» کلیک کنید، دوباره آدرس گیرنده را بازبینی کنید.
* وقتی از گزینه «ارسال به همه» استفـاده میکنید، احتیاط کنید. مطمئن باشید که شمـا میخواهید همهی کسانی که در لیست ارسال شما قرار دارند، پیام شما را دریافت کنند.
* مراقب کلاهبرداری از طریق فیشینگ باشید. اگر شما پست الکترونیکی دریافت کردید که از شما، شماره حساب، رمز عبور، پین یا رمز دوّم حساب بانکی را درخواست کرد، از طریق سازمانی که به ظاهر ارسال کنندهی آن پست الکترونیکی است، فرستنده را احراز هویّت کنید. این گونه اطّلاعات را هرگز از طریق پست الکترونیکی ارسال نکنید.
* آنتی ویروس خود را به روز کنید و آن را طوری تنظیم نمایید که فایلهای پیوست پست الکترونیکی را به صورت خودکار اسکن کند.
* همواره در هنگام ارسال پست الکترونیکی، سرویس دهندهای را انتخاب کنید که به شما کمک میکند از دریافت پست الکترونیکهای ناخواسته (اسپم) جلوگیری کنید.
* هرگز به پست الکترونیکهای ناخواسته (اسپم) پاسخ ندهید و پست الکترونیکهایی که حاوی ویروس هستند را باز فرست (فوروارد) نکنید. آنها را پاک کرده و به دور اندازید.
* هرگز اطّلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویسهای رایگان پست الکترونیکی یا سرویسهای عمومی مبتنی بر وب استفاده میکنید ارسال یا ذخیره نکنید. با استفاده از این ابزارهای مبتنی بر وب ممکن است به اندازهی کافی در امنیت نباشید.