رعایت ۹۳ درصدی شیوه نامههای بهداشتی مقابله با کرونا
ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی استان ۹۳درصدشیوه نامههای بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کردند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز استان، مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بازدیدهای مشترکی از ادارات، نهادهاودستگاههای اجرایی استان ۹۳درصد این دستگاهها پروتکلهای بهداشتی پیشگیری از کرونا را رعایت میکنند.
شهاب قائدی افزود:در ماههای ابتدایی شیوع کرونا میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات استان کمتر بوداما به تدریج بر طبق نمودارهای موجوداز ۶۹ درصد رعایت پروتکلها به ۸۰ درصد و در روزهای اخیر به ۹۳ درصد افزایش یافته است.
وی گفت:دراین بازدیدها۵۹ تذکربه دستگاههایی که نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بیتوجه بودند داده شد، اما تاکنون مدیری به این علت به تخلفات اداری معرفی نشده است.
قائدی، رعایت پروتکلهای بهداشتی در بانکهای استان راازمهمترین دغدغههای این حوزه برشمرد و گفت:باوجودتذکرات زیاد به بانکها در خصوص جمعآوری استامپ اثرانگشت، اما هنوز تعدادی از بانکها این پروتکل را رعایت نکردهاند.
مدیرکل بازرسی استانداری به مصادیق رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات و نهادهای عمومی استان اشاره کردوافزود:استفاده کارمندان و مراجعکنندگان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده، دورکاری و مراقبت از اقشار آسیبپذیر و برگزاری جلسات به صورت مجاری و از طریق ویدئوکنفرانس از جمله این شاخصها به شمار میرود.
قائدی با اشاره به شیوع ویروس جهشیافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شد تا با تصمیم ستاد کرونا در تاریخ ۱۰ اسفند برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و جلسات شلوغ در ادارات و دستگاههای اجرایی به مدت ۲ هفته ممنوع شود.
وی تصریح کرد: این تصمیم به تمامی مدیران عضو شورای اداری استان به شیوههای مختلف از جمله ارسال پیامک اطلاعرسانی شده است به همین دلیل هیچ نهادی حق برگزاری تجمعات را ندارد.
قائدی خاطرنشان کرد: همچنین طبق تصمیم ستاد کرونا مدت زمان برگزاری جلسات درونی ادارات نباید بیشتر یک ساعت باشد، توزیع پذیرایی در جلسات ممنوع است و فاصله اجتماعی در حدود ۲ متراست.
مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری، شلوغ مطبهای پزشکی را از مهمترین شکایات مردم نسبت به بیتوجهی در رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام کرد و گفت: از آنجا که منشیها در مدیریت زمان و نوبتدهی به بیماران درست عمل نمیکردند، ازدحام در مطبها شکل میگرفت که در بازدید بازرسان تذکرات لازم داده شد، اما با این وجود همچنان برخی مطبها بیتوجه هستند.