ارسال ۱۴۲ مقاله برای همایش یادگیری و یاددهی الکترونیکی
رئیس چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی از ارسال ۱۴۲ مقاله به زبان فارسی به دبیرخانه این همایش خبر داد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر کمال خرازی در نشست خبری همایش گفت: ۳۶ مقاله به زبان فارسی در این همایش پذیرفته شده و ۴۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه میشود.
وی افزود: چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی سیزدهم و چهاردهم اسفند به صورت مجازی برگزار میشود.
آقای دکتر خرازی گفت: ۱۰ مقاله به زبان انگلیسی در این همایش پذیرفته شد و یک مقاله به زبان انگلیسی به صورت پوستر ارائه میشود.
وی افزود: پنج سخنران از کشورهای آلمان، زلاندنو، سوئیس، امریکا و ایران در این همایش مجازی سخنرانی خواهند کرد.
آقای دکتر خرازی گفت: این همایش با شعار به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش با تلاش مؤسسه آموزش عالی البرز و همکاری دانشگاههای امیرکبیر، خوارزمی و دیگر دانشگاههای کشور برگزار میشود.
ارزیابی کیفیت آموزش مهمترین دغدغه آموزش مجازی
رئیس چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی گفت: ارزیابی کیفیت آموزش در فضای الکترونیکی مهمترین دغدغه این همایش است.
آقای دکتر کمال خرازی در جمع خبرنگاران افزود: در آموزشهای حضوری با ارتباط مستقیم معلم و دانشجو و دانش آموز و برگزاری آزمونهای سنتی امکان ارزیابی کیفیت یادگیری و آموزش وجود داشت، اما در فضای مجازی ارزیابی صحیح و دقیق و کیفیت یادگیری نیاز به روشهای نوین دارد.
وی گفت: با توجه به شرایط کنونی زندگی و استفاده روزافزون از فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی حتی خریدهای روزانه نیاز به اینترنت و پهنای باند بیشتر و همچنین کاهش هزینههای مصرف به سبب افزایش استفاده در جامعه ضروری است.
رئیس چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی با بیان این که دولت تمام تلاش خود را به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه و افزایش پهنای باند و افتتاح اینترنت ۵G در پاسخگویی به این نیازها تلاش کرده است.
آقای دکتر خرازی افزود: هر چند یک پیشنهاد که هنوز به تصویب نرسیده در مجلس در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای افزایش هزینههای اینترنت و صرف آن در صدا و سیما وجود دارد، اما دولت با آن موافق نیست.
وی گفت: این همایش در محورهای علم آموزش و یادگیری و یاددهی در فضای مجازی براساس شاخصهای علوم شناختی همچنین استفاده از فناوریها در آموزش مجازی در کنار ارزیابی کیفیت یادگیری در فضای مجازی همچنین استفاده از ظرفیتهای آموزش مجازی در کنار آموزشهای حضوری و اخلاق و مسؤولیت پذیری اجتماعی در فضای مجازی فعالیت میکنند.
رئیس چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی افزود: از آنجا که تمام ابعاد زندگی بشر در فضای مجازی تبلور یافته است و حتی کودکان و خردسالان نیز به این فضا علاقه دارند به گونهای که جوانان، نوجوانان و کودکان با این فضا به سرعت مأنوس شده اند توجه به آموزش و یادگیری الکترونیکی ضروری به نظر میرسد.
آقای دکتر خرازی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این آموزشهای مجازی بودند که موجب شدند دانشگاهها و مدارس تعطیل نشوند و میتوان از این ظرفیت آموزش مجازی پس از کرونا نیز به خوبی بهره برد.
وی افزود: علاقه مندان میتوانند به صورت رایگان با مراجعه به پایگاه اینترنتی مؤسسه آموزش عالی مهر البرز به نشانی www.mehralborz.ac.ir مراجعه کنند و از این طریق با لینک همایش از این همایش مجازی استفاده کنند.
یادآور میشود چهاردهمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی سیزدهم و چهاردهم اسفند به صورت مجازی برگزار میشود.
نمایشگاه مجازی سه بعدی برای نخستین بار با مشارکت شرکتهای فعال در این زمینه در حاشیه این همایش دو روزه برگزار خواهد شد.
برگزاری هشت کارگاه تخصصی و همچنین میزگردهای تخصصی از دیگر برنامههای این همایش دو روزه است.