پخش زنده
امروز: -
بیش از ۳ هزار محتوای آموزشی با کیفیت همراه با فیلم در شبکه شاد ایجاد کردهایم و دانش آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهرهمند شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تجهیزات، نیروی انسانی و فرایندهای نظام تعلیم و تربیت را از الزامات بهینه سازی آموزشی دانست و افزود: ۲۱ هزار مدرسه پذیرا، فعال هستند و تراکم مدارس ما ۵۳ نفر است و نسبت معلم به دانش آموز یک به شش است.
وی ادامه داد: ۱۳۶ مدرسه در طول امسال کلنگ زنی شده و یا به بهرهبرداری رسیدهاند و در سال جاری اعتبارات آموزش برای کودکان استثنایی را بیش از ۴۰ درصد رشد دادهایم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فزونی گرفتن تجهیزات که کمک شایستهای برای تعلیم و تربیت است، گفت: رویکرد ما ایزوله کردن دانشآموزان است و خوشبختانه نسبت به سال ۹۲، بیش از ۶۰ درصد رشد دانش آموزان را داشتیم.
حسینی با بیان اینکه تلاش داریم بخشی از دانش آموزان با بهره هوشی بالاتر در کنار سایر دانش آموزان عادی درس بخوانند، افزود: در سال جاری، نزدیک به ۹۹ درصد کل دانش آموزان ابتدایی را با ۲۰ هزار نیروی انسانی رشد دادیم.
وی این روند را در دوران کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان را قبل از ثبت نام سنجش میکنیم و در سال ۹۹، این پوشش به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.
حسینی اضافه کرد: دانش آموزان در برنامه سنجش شرکت میکنند و اگر بعنوان استثنایی سنجش شوند، در مدارس ویژه ثبت نام میشوند.
وی گفت: طرحها و پروژههای جدیدی نظیر سالنهای ورزشی مخصوص این دانش آموزان داشتیم و تلاش داریم بیش از ۳۰۰ مدرسه که قادر به اجرای سالنهای ورزشی هستند، بدین سمت حرکت کنند.
حسینی با اشاره به اینکه مراکز مشاورهای نیز در کنار مدارس حضور خواهند داشت، افزود: ما پارک تحرک را برای نابینایان ایجاد کردهایم و بزرگترین سالن را برای طیف اوتیسم با ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان در قزوین راه اندازی کردیم.
وی اضافه کرد: بیش از ۳ هزار محتوای آموزشی با کیفیت همراه با فیلم در شبکه شاد ایجاد کردهایم و دانش آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهرهمند شوند.
حسینی گفت: تحولات ما برای سال آتی با ۴۰ چرخش پیش میرود که در این راستا بچههایی که در دروس مشکل دارند، معرفی شده و تحت نظر ۵ هزار معلم تحت پوشش قرار میگیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: با آموزشهایی که به مدارس و خانوادهها میدهیم و با استفاده از سنجش غربالگری تلاش داریم قبل از به فعلیت رسیدن مشکل دانشآموزان، مداخلات اولیه را انجام دهیم.