نیاز به ۳۸ رام قطار برای رسیدن به سرفاصله ۲.۵ دقیقه مترو
۳۸ رام قطار برای رسیدن به سرفاصله ۲.۵ دقیقه قطار شهری نیاز است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ رام در خط یک وجود دارد که هر واگن در حدود یک میلیون یورو قیمت دارد، گفت: سرفاصله اصلی در افق طرح با شکلگیری شبکه خطوط دو و نیم دقیقه است که برای این هدف گذاری، حداقل ۳۸ رام قطار در خط یک نیاز است.
محمدرضا بنکدار هاشمی ارزش محموله واگنهای جدید مترو برای خط اول قطار شهری اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان بیان کردو افزود: این اقدام در قالب یک قرارداد کلی بین سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریهای کشور و شرکت پوژن چین برای تأمین ناوگان قطار شهری شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع سهم اصفهان از قرارداد کلی خرید واگنهای دولت و شهرداری، ۸۵ واگن است گفت: در سالهای اخیر و امسال ۴۰ واگن تحویل شده و ۴۵ واگن دیگر نیز باید به شهر اصفهان تحویل شود و واگنهای جدید به صورت موردی در خط یک تست و بصورت آزمایشی بهرهبرداری میشود، اما استفاده از واگنها به شرایط بعد از کرونا موکول خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به فعالیت خط یک قطار شهری اصفهان از سال ۹۶ گفت: در حال حاضر برای کم شدن زمان رسیدن قطارها دو رام قطار جدید شامل ۱۰ واگن به ناوگان خط یک اضافه شده تا سرفاصله حرکت قطارهای خط یک از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه کاهش یابد.
بنکدار هاشمی با بیان اینکه در شرایط قبل از کرونا با حدود ۱۰ رام قطار، رکورد جابجایی ۱۲۰ هزار مسافر در خط یک شکسته شد، افزود: اکنون تعداد مسافران مترو اصفهان ۳۰ هزار نفر در روز است؛ ودر افق طرحی که برای سرفاصله ۲،۵ دقیقه متروی اصفهان دیده شده است، باید ۲۵ هزار نفر در ساعت مسافرگیری شود.
وی گفت: با راهاندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خطوط یک، دو و سوم مترو) میتوان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.