چگونه روی فایلها پسورد بگذاریم؟
پسورد گذاشتن روی فایلهای Excel، Word و PowerPoint چگونه انجام میشود؟
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، یکی از قابلیتهایی که مایکروسافت برای برخی از نرم افزارهای پکیج Office قرار داده، امکان گذاشتن پسورد روی اسناد است. این قابلیت به اشخاصی که میخواهند از سوءاستفاده افراد دیگر نسبت به فایلهای خود جلوگیری کنند، کمک شایانی میکند.
مراحل گذاشتن رمز روی اسناد ورد، اکسل و پاورپوینت، ۹۹% شبیه به هم است و اگر در هر یک از محیطها، مراحل گذاشتن پسورد را یاد بگیرید، در دو نرم افزار دیگر نیز میتوانید آن را یاد بگیرید. روش رمزگذاری روی فایل ورد را بدانید.
جهت انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- ابتدا نرم افزار ورد را باز کنید و هر اطلاعاتی که میخواهید، در آن قرار دهید.
۲- پس از این که کار ورود اطلاعات تمام شد، روی زبانه File کلیک کنید.
۳- در پنل سمت چپ، روی Info کلیک کنید.
۴- در قسمت Permissions روی دکمه Protect Document کلیک کرده، سپس گزینه Encrypt with Password را انتخاب کنید.
۵- رمز عبور خود را در پنجرهای که باز شده است، وارد کنید. شما میتوانید تا حداکثر ۲۵۵ کاراکتر برای پسورد خود انتخاب کنید.
۶- جهت تأیید رمز عبور، آن را دوباره وارد کنید.
۷- همانطور که میبینید، در توضیحات قسمت Permissions، اعلام شده که جهت باز کردن این سند به پسورد نیاز است.
لازم به ذکر است که آفیس برای گذاشتن رمز روی اسناد خود از متد رمزنگاری AES ۱۲۸-bit استفاده میکند که یک شیوه رمزنگاری استاندارد برای امنیت بیشتر فایلها است.
نکته: رمز عبور خود را در یک جای امن قرار دهید، زیرا با از دست دادن یا فراموش کردن آن، دیگر قابل بازیابی نیست.