پخش زنده
امروز: -
کارگردان فیلم ابلق: داستان فیلم ابلق شرایط پیچیدهای از زندگی را نشان میدهد که به عنوان یک " چالش " در همه جای دنیا وجود دارد و منحصر به ایران نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم نرگس آبیار در نشست پرسش و پاسخ فیلم ابلق با بیان این مطلب افزود: انتخاب میان " حقیقت " و " مصلحت " مشکلی بود که من در این فیلم نشان دادم و من فقط طرح موضوع کردم و راه حل را ارائه نکردم.
کارگردان فیلم ابلق گفت: شخصیت اصلی این فیلم سکوت را انتخاب میکند، ولی این انتخاب از روی جبر نیست بلکه از سر مصلحت است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نمادین بودن فیلمش گفت: اشیا در فیلمهای من همیشه تفسیر دارند، ولی گاهی برداشتهایی که از آنها میشود نظر من نیست.
خانم آبیار درباره طرح فیلمنامه گفت: طرح اولیه از خانم پریسا گرزیان بود که از طریق فضای مجازی به من و آقای قاسمی رسید و بعد با تغییرات روایت نهائی شکل گرفت.
وی درباره گریمها گفت: گریمهای مختلفی را روی خانم عباسی امتحان کردیم که بعد با تغییر مدل حرف زدن به شخصیت اصلی رسیدیم.
خانم آبیار درباره نقش زنان در فیلم گفت: من به این دلیل بر موضوع زنان تمرکز کردم که آنها آسیب پذیرتر هستند و به همین دلیل راحله سکوت را به خاطر شرایط معاش انتخاب کرد.
وی درباره مردان فیلم گفت: من مردان دزد و معتاد نشان نداده ام بلکه افرادی زحمت کش را به تصویر کشیده ام.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا برای جلب نظر جشنوارههای خارجی فیلم فمینیستی ساخته است گفت: معیار فیلم ارزشی برای من بالاتر است.
وی افزود: فیلمهای قبلی من مثل شیار ۱۴۳ هم همین نگاه معرفتی را دنبال میکرد و من سعی دارم فیلمهای شبیه هم نسازم.
خانم آبیار گفت: بعد از شبی که ماه کامل شد بمن پیشنهاد شد درباره کشتی سانچی فیلم بسازم، ولی من نمیخواستم روی موج فیلمهای قبلی سوار شوم.
وی افزود: من اینجا خودم را شکستم که این کارم شبیه کارهای قبلی ام نباشد.
خانم آبیار در ادامه به نکاتی فنی در خصوص صدای برج میلاد اشاره کرد.
فیلم ابلق داستان زنی حاشیه نشین است که در خطر تعرض از طرف یکی از بستگان قرار میگیرد.
خانم نرگس آبیار پیش از این فیلمهای شیار ۱۴۳ و نفس را با موضوع دفاع مقدس و شبی که ماه کامل شد را با دستمایه قرار دادن ماجرای ریگی ساخته است.