پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم: الکترونیکی شدن خدمات این سازمان در قالب سامانه سجاد، سهولت در پیگیری و سرعت در خدمات رسانی به دانشجویان و دانش آموختگان را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ آقای دکتر مجتبی صدیقی در شصت و هفتمین نشست مجازی و سراسری معاونان دانشجویی دانشگاههای کشور که با ارتباط مجازی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰ هزار نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه میکردند، ولی با توسعه ابزارهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به هزار و ۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به مزایای ارایه خدمات به صورت برخط همانند سرعت بیشتر، شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینهها گفت: صدور گواهیها و مدارک تحصیلی در بستر سامانههای مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش میدهد.
آقای دکتر صدیقی در ادامه این نشست به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزههای مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تأکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه ریزی بهتر کمک میکند.
وی با اشاره به تأثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامههای زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاهها زمینه حضور دانشجویان دارای واحدهای عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان نامه را در دانشگاه تدوین کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ شیوه نامههای بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانست و تأکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روانشناختی و آموزشهای پیشگیرانه استفاده شود.
آقای دکتر صدیقی گفت: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاهی به صورت مجازی ارایه میشود معاونان دانشجویی با معاونان آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابیهای درسی با نهایت صحت و سلامت انجام شود و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.