فایلهای خود را اینگونه پاک کنید
فایلهای خود را طوری پاک کنید که قابل بازیابی نباشند.
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، وقتی که ما یک فایل را در رایانه پاک میکنیم، تنها مرجع آن از جدول سیستم حذف میشود و تا زمانی که اصطلاحا یک فایل دیگر بر روی آن ایجاد شود، در دیسک باقی میماند که ممکن است از سوی نرمافزارهای بازیابی اطلاعات، بازیابی شوند.
چگونه میتوانید فایلهای خود را به صورت کامل از روی هارد دیسک پاک کنید؟
هرگز فایلهای حساس و مهم خود را به صورت Shift+Delete یا دیگر روشهایی که در ویندوز وجود دارد، پاک نکنید. همیشه از نرمافزارهای پاک کن (Erase software) برای این فایلها استفاده کنید، چرا که این نرم افزارها به صورت کامل فایلهای شما را از روی هارددیسک پاک میکنند، به طوری که هیچ نرم افزار بازیابی اطلاعات نیز نتواند آنها را بازیابی کند.
نرم افزارهای پاک کن یک ابزار امنیتی پیشرفته برای ویندوز هستند که دادههای شما را با استفاده از یک سری الگو، به دقت چند بار Overwrite میکنند تا به صورت کامل پاک شوند و دیگر قابل بازیابی نباشند.
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- ابتدا Eraser را دانلود و در رایانه خود نصب کنید.
۲- هر فایلی که میخواهید پاک شود، انتخاب کنید. سپس بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Erase را بزنید.
۳- پس زدن گزینه Erase؛ پنجره اخطار نمایان میشود. با زدن گزینه Yes فایل خود را برای همیشه پاک کنید.