به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ علی اصغر دادخواه در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: در حال حاضر ۲۱ خدمت به صورت غیر حضوری ارائه میشود و ۷ خدمت غیر حضوری دیگر هم تا پایان سال در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
مدیر کل تأمین اجتماعی گفت: خدمات غیر حضوری شامل خدمات بصورت کاملا غیر حضوری در ۱۰ سرویس در امور بیمه شدگان، ۷ سرویس در وصول حق بیمه، ۳ سرویس در امور مستمریها و یک سرویس نیز در امور نام نویسی در قالب طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه فعالیتها و برنامههای سازمان تامین اجتماعی در زمینه توسعه خدمات الکترونیک در اولویت قرار دارد، گفت: ارائه خدمات کاملا غیرحضوری در سامانه es.tamin.ir با هدف تسهیل در امور مردم و تسریع در امور درمانی انجام میگیرد.
دادخواه تاکید کرد: افراد هر مشکلی که در فرایند ثبت نام و بهره برداری از سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی دارند میتوانند با شماره چهار رقمی مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی ۱۴۲۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مطرح و کد پیگیری دریافت کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز با ارائه گزارش اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد استان گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده و پیگیری مستمر، اشکالات در اجرای طرح نسخه الکترونیک، در بیش از ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد بر طرف شده و تاکنون ۵۰ درصد نسخ به روش الکترونیک ارسال میشود.
وی افزود: به طور میانگین ماهانه بیش از ۵۰ هزار نسخه دریافت میکنیم و ۸۵ درصد هزینه نسخه نویسی پزشکان و ۳۰ درصد هزینه نسخه پیچی در داروخانهها همان شب آنلاین پرداخت و ما بقی تا پایان روز دهم ماه بعد تسویه خواهد شد.
داود علیمحمدی با اشاره به اهمیت اجرای طرح و همکاری سازمانها و مراکز درمانی ذی ربط در موفقیت این طرح ملی در نظام سلامت، افزود: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، مزایای زیادی در تشکیل بانک اطلاعاتی درمانی و کاهش هزینهها برای بیماران به وجود خواهد آمد و از طرفی پرداختها به مراکز طرف قرارداد به روزتر خواهد شد.