پخش زنده
امروز: -
در طرح آب امید مشترکینی که تا ۳۰ درصد الگوی مصرف را رعایت کنند از تخفیف صد در صدی برخورد دار خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قزوین، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: در طرح آب امید مشترکین به سه دسته خوشمصرف، کم مصرف و بد مصرف تبدیل میشوند و مشترکینی که تا 30 درصد الگوی مصرف را رعایت کنند تخفیف صد در صدی برخورد دار خواهند شد.
بیرنوندی افزود: افزایش اعتماد مردم، نهادینه کردن مدیریت مصرف آب، تامین آب مشترکان و جلوگیری از هدر رفت آب با تجهیز منازل به شیرآلات سالم از اهداف اجرای این طرح است.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طریق آب امید ایجاد ابزار بازدارنده برای مشترکین پرمصرف است، گفت: اگر مشترکان پرمصرف مطابق الگوی تعیین شده مصرف رفتار نکنند تعرفه آب آنها گرانتر محاسبه میشود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: از اول دی ماه این طرح اجرا شده و با دریافت اولین فیش که معمولا دوماه صادر می شود این رویکرد اعمال می شود.
بیرنوندی گفت: براساس پیش بینی های ما 8 درصد از مشترکان معادل 37 هزار مشترک استان قزوین کم مصرف و مشمول این طرح می شوند.
وی ادامه داد: این طرح مشمول مشترکان خانگی می شود و ویلاها و باغ ویلاها شامل تخفیف نمیشوند و تعرفه آب آنها بر اساس میزان الگوی مصرف آبشان تغییری نمیکند.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان؛ با اجرای این طرح حدودا 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
بیرنوندی افزود: متوسط آب بهای پرداختی مشترکان شهری ماهانه 15 هزار و در روستا 9 هزار تومان است.
وی گفت: سرانه مصرف آب در استان قزوین در حوزه شهری 200 لیتر و در روستاها به 250 لیتر به ازای هر نفر می رسد و بیشتر از استاندارد جهانی است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا مصرف آب هم افزایش یافت و به 230 لیتر به ازای هر نفر هم رسید .
بیرنوندی گفت: امسال بدلیل عدم مدیریت مصرف آب موجب افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق چون پونک هم شد.
وی با اشاره به هدر رفت آب بدلیل فرسودگی شبکه های آبرسانی گفت: در استان قزوین 6 هزار و 500 کیلومتر شبکه آب وفاضلاب داریم و 300کیلومتر از آن فرسوده است که 130 کیلومتر از آن در مناطق قدیمی شهر قزوین است و سالانه باید 25 تا 40 کیلومتر از آن اصلاح و بازسازی کنیم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: هر جا شهرداری با ما همکاری کرده اصلاح و بازسازی این شبکه ها به راحتی ممکن شده است.
بیرنوندی به توسعه دولت الکترونیک در این شرکت اشاره و بیان کرد: 24 خدمت داریم و ارائه تمامی آن ها در بستر این شبکه فراهم است و در این موضوع شرکت آب و فاضلاب استان سال گذشته رتبه اول را کسب کرد.
وی گفت: 90 درصد مشترکان از این خدمات بهره مند هستند و این امر رضایت مردم را جلب خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما عدم برخورداری از آب سطحی برای آب شرب است و همه منابع آب ما چشمه و چاه است و تنها یک مورد آب سطحی در معلم کلایه داریم.
بیرنوندی با اشاره به طرح های آبرسانی این شرکت افزود: آبرسانی از سد طالقان به 16 شهر و 192 روستا، حفر چاه در تاکستان، ضیا آباد، آوج، اسفرورین و قزوین از جمله این طرح هاست.
وی گفت: طرح آبرسانی از سد طالقان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا تابستان آب سالم به آبیک برسد.