پخش زنده
امروز: -
شهردار تهران از بکارگیری نیروهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ممیزی املاک شهر تهران خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پیروز حناچی در مراسم افتتاح ششمین مرحله سرشماری املاک شهر تهران، گفت: امروز کار بزرگی را آغاز میکنیم و ممیزی املاک شهر تهران از مهمترین کارهایی است که ما در دورههای مختلف انجام میدهیم و طبق قانون شهرسازی به سال ۱۳۴۷، شهرداریها موظفند هر ۵ سال یک بار تقویم اطلاعات املاک شهر را به روز کنند.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت و زیادی تغییرات در شهر تهران از اواخر سال ۸۰ باید اطلاعات به روز رسانی شوند.
شهردار تهران گفت: ممیزی املاک این دوره خصیصههای ویژهای دارد، اول اینکه از دفاتر خدمات الکترونیک شهر خدمات را میگیریم و این موضوع برای دفاتر بهتر است و حجم کار کمتری به آنها تحمیل میشود و ما هم از بکارگیری نیروی اضافه برای این فعالیت اجتناب میکنیم و هزینه متقابلی به شهرداری تحمیل نمیشود.
وی افزود: اطلاعاتی که در این طرح مانند آمار خانههای خالی تهیه میشود در بسیاری از دستگاهها از جمله معاونت شهرسازی استفاده میشود.
حناچی گفت: البته مالکان هم باید اطلاعات دقیق بدهند تا در سامانههای ما ثبت و ضبط شود.
وی افزود: در این برنامه ۵ سال زمان، برای جمع آوری اطلاعات املاک شهر تهران فرصت است که البته ما نباید به این ۵ سال بسنده کنیم بلکه باید زودتر از این زمان اطلاعات شهر تهران بروز رسانی شود.
حناچی گفت: هرگونه تغییر در کسب این اطلاعات در همان زمان باید صورت گیرد و سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه میتواند مثمرثمر باشد.
شهردار تهران ادامه داد: در هر صورت کار بسیار بزرگی است و در کیفیت زندگی در شهر موثر است و باید تمام اطلاعاتی که استخراج میشود، دقیق باشد. بروزرسانی اطلاعات باید زودتر صورت میگرفت که از سال گذشته قرار بود ما این طرح را آغاز کنیم، اما به دلیل فضای کرونا به تعویق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: آخرین باری که اطلاعات شهر تهران بروز شده، سال ۹۰ بوده است و از دفاتر الکترونیک هم میخواهیم که این موضوع را یک فرصت بدانند و اطلاعاتی که تولید میشود دقیقتر و بروزتر انجام شود تا با اطمینان خاطر اقدام کنیم.