به گزارش گروه اجتماعی
خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در پی بررسیهای دورهای از وضعیت رعایت دستور العملهای بهداشتی در شرایط کرونا از ابتدای امسال بیش از ۳۰ دفتر از دفاتر پیشخوان و تعداد ۱۲ دفتر در دی ماه که دستورالعملهای ابلاغی را رعایت نکردند در کمیته بررسی تخلفات دفاتر پیشخوان جریمه شدند.

حامد سرائی با اشاره به اینکه لازم است دستگاههای اجرایی اصلاحاتی را در فرآیند ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان انجام دهند افزود: خدماتی که در دفاتر ارائه میشود بایستی بصورت همزمان در درگاهها و سایتهای هر سازمان بصورت کاملاً الکترونیکی نیز ارائه شود تا افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و دارای سواد الکترونیکی هستند بدون نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر پیشخوان، خدمات خود را از این درگاهها دریافت کنند.
وی گفت: هجوم مردم به دفاتر پیشخوان جهت ثبت نام در سامانه سجام در ابتدای سال از طرفی و ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی از طرفی باعث شد که تمهیداتی در این خصوص صورت گیرد تا هم مراجعه کنندگان بتوانند خدمات دریافت کنند و هم موارد تاکیدی وزارت بهداشت در این دفاتر رعایت شود.
سرائی با اشاره به اهتمام ویژهای که ستاد استانی مقابله با کرونا در استان نسبت وضعیت سلامت شهروندان داشته است گفت: این اداره کل با هماهنگی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وهمچنین مرکز بهداشت استان و مجموعه وزارت در استان داشته، بازدیدها وبازرسیهای مستمر و دورهای از دفاتر سطح استان انجام داده است.
سرائی ادامه داد: در این مدت دفاتر پیشخوان سطح استان با فشار مضاعف دوطرفه مواجه شدند که نوبت دهی اینترنتی و افزایش ساعت کاری دفاتر باعث شد از این فشار کاسته شود.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: دفاتری که در این مدت با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر به ارائه خدمات مطلوب پرداختند شایسته تقدیر هستند.
وی گفت: با تمهیدات و هماهنگیهایی که در این خصوص انجام شده ازدحام جمعیت اخیری که در دفاتر پیشخوان وجود دارد مرتفع میشود.