پخش زنده
امروز: -
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی گفت : افزایش فعالیت بدنی کودکان دو تا هشت ساله، در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.
به گزارش خبرنگار اخبار ورزشي خبرگزاری صدا و سیما ؛ مراسم رونمایی از طرح «زمستان فعال با ورزش همگانی» که شامل لیگ تندرستی ایران، طرح نشاط (مسابقات الکترونیک فعال) و طرح بازی و نشاط کودکانه میشود، با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس، عسکری نماینده مجلس و پاک فطرت نماینده مجلس در محل فدراسیون ورزشهای همگانی برگزار شد.
افشین ملایی در این مراسم گفت: فدراسیون ورزشهای همگانی با رویکرد جدید، متناسب با گروههای مختلف سنی، سه طرح را در دستور کار خود قرار داده است. کودکان در دوران شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را از نظر کم تحرکی تجربه کردند و به همین دلیل نیز در اولویت فدراسیون ورزشهای همگانی قرار گرفتهاند.
رییس فدراسیون ورزشهای همگانی با بیان اینکه لیگی باعنوان لیگ تندرستی ایران، برای مشارکت همه آحاد مردم متناسب با ظرفیت فعالیتهای ورزشی و جسمانی طراحی شده است، گفت: لیگ تندرستی ایران که اولین بار در سطح کشور برگزار میشود با استفاده از جذابیتهای ورزش رقابتی و رعایت پروتکلهای بهداشتی مشارکت اقشار مختلف جامعه را مدنظر قرار خواهد داد.
ملایی افزود: هرچه رقابت در حوزه ورزش همگانی بیشتر شود، مشارکت اقشار مختلف ارتقا خواهد یافت و این مساله به بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به جمعیت ۳۲ میلیون نفری مخاطب در حوزه ورزشهای الکترونیک، اظهار کرد: فدراسیون ورزشهای همگانی و انجمن ورزشهای الکترونیک سعی کرده با طراحی مناسب در راستای کاهش کم تحرکی که در ذات بازیهای الکترونیک وجود دارد گام بردارد تا با افزایش فعالیتهای جسمانی، فضایی جذاب و همراه با فعالیت بدنی برای مخاطبان ایجاد کند.
رییس فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش فدراسیون این است که در فضای شیوع ویروس کرونا، گامی به عقب برداشته نشود و سطح کم تحرکی ملی کاهش پیدا نکند، گفت: فدراسیون ورزشهای همگانی تلاش کرد تا در شرایط کرونا، متناسب با تاثیرات بسیاری منفی که روی فعالیت بدنی اقشار مختلف جامعهای جا دشد، طرحهایی را ارائه دهد تا با حفظ سلامت شهروندان، فعالیت بدنی آنها کاهش پیدا نکند.
ملایی ادامه داد: در طرح بازی و نشاط کودکانه کودکان ۲ تا ۸ سال مدنظر قرار دارند و از گروه مخاطبان در بازیهای الکترونیک که حدود ۳۲ میلیون نفر هستند، حدود ۸ میلیون نفر آنها کودکان ۲ تا ۸ سال بوده و اگر به سمت فعالیت بدنی در مسیر بازیهای الکترونیک حرکت نکنیم، میزان کم تحرکی افزایش خواهد یافت.