اداره کل آموزش و پرورش
بازدید راهبران آموزشی از کلاسهای درسی مازندران
راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی، امسال بیش از ۴۲هزار بازدید از کلاسهای درسی مازندران به عمل آوردند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران،
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران صبح امروز در جلسه وبیناری با راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی و روسای شهرستانها و مناطق گفت:
هزار و ۱۲۸۹مدرسه روستایی تحت پوشش راهبران آموزشی قرار داشته و امسال ۴۲هزار و ۴۸۸بازدید از ۴هزار و ۳۲۸کلاس شامل کلاسهای چند پایه و تک پایه، به صورت حضوری و مجازی انجام و ۶۵۰دانشآموز نیازمند (ویژه) را نیز تحت حمایت خود قرار داده اند.
علیرضا سعدی پور با اشاره به اهمیت راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در امر نظارت بر روند آموزش افزود: جذب و بکارگیری این گروه از افراد با هدف تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند ۳آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاسهای چندپایه هر ساله در سطح مناطق و نواحی مازندران اجرا میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با توجه به وظایف بسیار مهم راهبران در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاسهای روستایی و عشایری به ویژه کلاسهای چندپایه، توجه در باره جذب و بکارگیری آنها بیش از پیش حائز اهمیت است.
سعدی پور گفت: راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی با توجه به قرارگیری در زیست بوم جدید، باید مانند گذشته به فعالیتهای خود ادامه داده و با حضور در کلاسهای مجازی معلمان، نظارت کافی بر روند تدریس معلمان خواهند داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۸۱راهبر و بیش از ۲۵۰عضو گروههای آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش استان فعالیت میکنند، بر اثرگذاری مهم تهیه اطلس شیوههای آموزشی با تلاش این افراد در حوزههای آموزشی و تربیتی تاکید کرد.
سعدی پور با اشاره به اینکه ۳هزار و ۳۸۶درسنامه با فناوری جدید و گروههای آموزشی تهیه شده و توسط راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در اختیار دانشآموزان مناطق روستایی و شهری قرار گرفته است افزود: راهبران آموزشی در گذشته به شکل معلمان راهنما، نقش بسیار موثری در امر ارزیابی عملکرد و بازرسی داشته و امروزه هم باید همین نقش توسط آنها در قالب نظارتهای بالینی و نظارتهای آموزشی بر عملکرد معلمان و مدارس ادامه یابد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم در این جلسه با اشاره به رتبه نخست استان در پوشش تحصیلی، راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی را به عنوان افرادی که چالشها و نقاط قوت و ضعف را در مناطق دوردست شناسایی میکنند معرفی و تصریح کرد: این افراد در شناسایی دانشآموزانی که جذب سامانه سناد نشده اند، ظرفیت مناسبی دارند.
بهروز منصورکیایی تقویت مدیران کارآمد به کمک برگزاری دورههای آموزشی مناسب برای مدیران، توسعه عدالت آموزشی در مناطق روستایی به کمک معرفی دانشآموزان نمونه و بهرهگیری از ابزارهای آموزشی مناسب و همچنین توانمندسازی معلمان و ارتقا سطح علمی معلمان به کمک آموزش معلمان در زمینههای نوین آموزشی، ۳مورد قابل توجه راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی برشمرد.