اخبار « عالم در غم فراق بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها)» را در اخبار قرانی امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۸- ۱۱:۱۴
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»
 

___ اخبار مناسب مذهبی ___

_ عزاداری شهادت حضرت ‌زهرا (س)در حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم عزاداری شب شهادتِ حضرت فاطمه‌زهرا (سلام‌الله علیها) با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیهء امام خمینی. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی, سخنرانی کرد, و حجت‌الاسلام ضیایی, به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی پرداخت. این مراسم تا فردا شب ادامه دارد. 

_ عالم در غم فراق بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها)

امروز آغاز غربت امام علی(ع) سالروز شهادت بی بی دوعالم ، حضرت زهرا(س) است. 

سوم جمادی الثانی, یادآور یکی از بزرگترین مصائب شیعه ، شهادت مظلومانهء بی بی دوعالم، ام ابیها، حضرت زهرای کبری (سلام الله علیها) است.

در چنین روزی, دُخت عزیز پیامبرگرامیِ اسلام, به دست شقی ترین افرادِ روزگار, به جرم حمایت از ولیِ زمانش, به مظلومانه ترین شکل ممکن, به شهادت رسیدند. 

_ جهانی در غم شهادت حضرت زهرا(س)

جهان در غم فراق بانویِ آب و آیینه . در نقاط مختلف دنیا, شیعیان و دلسوخته گان آل الله، در غم وُ اندوه شهادت بی بیِ دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها), به سر و سینه می زنند.

- - - - - - - -

___ اخبار شهدا ___

_ پیچش شمیم شهدای گمنام در ایران اسلامی

پیکرهای مطهر تازه تفحص شدهء شهدا، همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالَم، حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)، در مناطق مختلف کشور از جمله، اصفهان، یزد، تهران, و آبعلی، تشییع, و به خاک سپرده شدند. 

_ مادران فاطمی سرزمینم مادر شهید علی احمدی

مادر شهیدی که, هر روز غبار, از تمثال پسر شهیدش, برمی گیرد . مادر شهید علی احمدی, ساکن روستای بُنِه گِز شهرستان تَنگستان, هر روز, تمثال فرزند شهیدش را , که در ورودی روستا نصب شده است، غبار روبی میکند. خانم صحراگَرد ، این مادر دلداده, به گفته خودش , تنها یک پسر داشته, که آن هم به پای انقلاب, فدا کرده است. 

- - - - - - - -

___ اخبار قرانی ___

_ افتتاح و فعالیتِ دارالقرآنِ مدارسِ علمیهء استان ها، از 5 بهمن

مدیر قرآن, و حدیث معاونت تهذیبِ حوزه های علمیه، با بیان این موضوع گفت: در گام نخست، تاسیس دارالقرآن, در مدارس استانی, مورد توجه قرار گرفته, تا هر استان، صاحب یک دارالقرآن شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: قرار است استان ها، به صورت مُجزا، برای انجام مباحث قرآنی, اتاق های فکر تشکیل دهند, و برنامه ریزی های لازم, در این جلسه ها صورت گیرد. وی تصریح کرد: در گام نخست، طلاب و استادان , به عنوان جامعهء هدف, مدنظر هستند, و در ادامه، همسران، فرزندانِ طلاب، نخبگان, و در نهایت،, عموم مردم, از این دارالقرآن ها، بهره مند خواهند شد. 

- - - - - - - -

___ اخبار فرهنگی ___

_ یاس بی نشان / عطر یاس اثر نفیس هنری به یاد مصائب ام ابیها(س)

اثری هنری, از بانوی توانمند اصفهانی, به یاد مصائب ام ابیها . خانم رضایی, با ارائهء این اثر، آیینه ای از عطوفت و مهربانیِ یاس نبوی, در قاب شیداییِ تصویری که, شکوهی, بی انتها را نمایش می دهد, به تصویر کشیده است.  

 

- - - - - - - -

___ اخباری از گوشه و کنار جهان ___

_ ورود فلسطینیان نمازگزار به قدس ممنوع!

ممانعت ها در قدس شریف.مقامات رژیم صهیونیستی, همچنان به بهانهء تدابیرِ پیشگیرانه, برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا, از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی, برای اقامه نمازِ جمعه جلوگیری می کنند.

اشغالگران, با ایجاد موانع و پست های ایست و بازرسی, در ورودی های بخش قدیمیِ قدس, و راه های منتهی به مسجدالاقصی، دست به این اقدامات می زنند, اما به شهرک نشینان اجازه می دهند, در گروه های بزرگ, و به تعداد زیاد, وارد مسجدالاقصی شوند, و مراسم تِلمودی اجرا کنند. 

_ آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا در بنگلادش

آتش سوزی در اردوگاه پناهجویانِ روهینگیا دربنگلادش. بنابر اعلامِ کمیسیونرِ پناهجویانِ بنگلادش، آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا اتفاق افتاد, که در اثر آن, دستکم ۱۰ تن زخمی شدند. در ساعات اولیه, بیش از ۵۰۰ کلبه, طعمه حریق, و بیش از دو هزار نفر, بی خانمان, و آواره شدند.

 

منطقه نایاپارا, در جنوب شرقی بنگلادش, محل اِسکان ده ها هزار پناهجوی روهینگیایی است, که از میانمار به این منطقه گریخته اند. 

- - - - - - - -

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha