پخش زنده
امروز: -
عضو هیأت رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور: نباید معنویت و مظلومیت آیت الله مصباح یزدی مورد غفلت قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت مقام آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: مظلومیت آیتالله مصباح یزدی به دلیل مجاهدت و حق طلبی ایشان بود و ما به حوزههای علمیه به دلیل داشتن چنین عالمان مجاهدی که هیچ موقع گرفتار برخی مسائل نشدند و توانستند حق را بیان کنند افتخار میکنیم.
وی افزود: این عالم یکی از شاگردان علامه طباطبایی و سالها نزدیکترین شخصیت به آیت الله بهجت بود، اما کسی کمترین تظاهر معنوی و رفتارهایی را که ممکن است برخی از اهالی معنویت دنبال آن باشند در آیت الله مصباح یزدی نمیدید.
حجت الاسلام پناهیان از دست دادن یک عالم دینی را بسیار سنگین دانست و گفت: آیت الله مصباح هم در شاگردپروری و هم در تدوین کتب علمی بی نظیر بود و ما نمیتوانیم به سادگی شخصیت دیگری را با ایشان مقایسه کنیم.
عضو هیأت رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: کسانی که آیت الله مصباح را میشناختند، میدانستند که برای جامعه علمی کشور یکی از روشنفکرترین شخصیتها، آیت الله مصباح است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان افزود: برخیها درباره مجاهدت آیت الله مصباح تردید دارند، اما من به صراحت بگویم که مجاهدت ایشان قبل از انقلاب آشکار است، اما مجاهدت در مقابل کج رویها و کج فهمیهای خودیها خیلی سختتر و پر اجرتر از مجاهدت در مقابل دشمن است.
وی به اجرای طرح ولایت دانشجویی اشاره و عنوان کرد: یادم هست در دانشگاه تهران و دانشگاههای کشور کسانی با مغالطات و شبهات برای خودشان فضایی ایجاد کرده بودند که با اجرای طرح ولایت با همه تبلیغاتی که آنها انجام میدادند و با حمایتی که دولت آن زمان هم از آنها داشت، میدیدیم در آمفی تئاترها تقریباً ۲۰ نفر برای جلسات مشهورترین مغالطه افکنان میآمدند و اینها خودشان تعجب میکردند و جلساتشان را تعطیل میکردند.
وی ادامه داد: این استقبال نکردن از جلسات مغالطه افکنان برای این بود که بعد از طرح ولایت به شبهاتی که اینها مطرح میکردند پاسخ داده میشد و دانشگاهیان متوجه شدند که پاسخهای شبهات وجود دارد.
وی افزود: کسانی که در طرح ولایت شرکت میکردند تعداد کمی از دانشجویان کل کشور بودند، اما همین هم اثر روانی خود را در دانشگاهها داشت به طوری که همه احساس کردند برای شبهات پاسخ وجود دارد و این مهم اصل فراگیری در کل فضای علمی کشور شد.