اخبار « واکسن ایرانی کرونا، به هفت داوطلب دیگر، تزریق می شود » را در اخبار تهران مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱- ۰۰:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ واکسن ایرانی کرونا، به هفت داوطلب دیگر، تزریق می شود 

به این ترتیب ، شمار دریافت کنندگانِ واکسن از مجموع 56 داوطلبِ در نظرگرفته شده، به ۱۴ نفر میرسد . مدیر مرکز کارآزمایی بالینیِ دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت؛ وضع عمومیِ هفت داوطلبِ اول، خوب است، و سه شنبهِ این هفته، دوز دوم، به سه داوطلبِ مرحله نخست، تزریق می شود.

کلیات سند ملی اولویت بندی تزریق واکسن در 4 مرحله تصویب شد.

 _ تلفات کرونایی گسترده در آمریکا / فوت چهار هزار و ششصد آمریکایی در 24 ساعت گذشته

با گذشت دو هفته از شروع تزریق واکسن کرونا در فرانسه و المان مردم رغبتی به واکسن امریکایی ندارند . فوتی های کرونا در آمریکا ، به مرز 380 هزار نفر رسید . 

برغم استفاده ی گسترده از واکسن ها، به ویژه واکسن فایرز، در شبانه روز گذشته بیش از چهار هزار نفر ششصد نفر دیگر در امریکا فوت کردند.

روز جمعه هم بیش از چهار هزار نفر در امریکا، فوت کردند. همزمان یک پژوهش در مجله ساینس منتشر شده، که بر اساس آن، وجود ماده پلی اتلین گِلیکول، در واکسن های فایزر و مُدرنا، که پیش از این در هیچ واکسنی وجود نداشته، عامل ایجاد شوک در بین دریافت کنندگان این واکسن، در دو هفته پیشِ از چاپ این مقاله بوده است.

_ آمادگی مجلس امریکا برای محاکمه ترامپ؛ هفته آینده/ ترامپ : قصد ندارم استعفا بدهم

رئیس‌جمهور آمریکا: قصدِ استعفا ندارم و به نمایندگی از 75 میلیون رای ساکت نخواهم نشست.

ترامپ همچنین از انتشار ویدئویی که در آن به انتقال مسالمت‌آمیزِ قدرت متعهد شده بود، ابراز پشیمانی کرد. شبکه اجتماعی توئیتر، امروز پس از مسدود کردن دائمی حساب کاربری ترامپ، از مسدود کردن حساب های توئیتر اطرافیان ترامپ هم خبر داد.

_ اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، با اولویت مناطق محروم، صعب العبور، و سیستان و بلوچستان

با تصمیم کمیسیون تلفیق ، سال آینده، 2 هزار میلیارد تومان، برای گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، با اولویت مناطق محروم، صعب العبور، و استان سیستان و بلوچستان، اختصاص می‌یابد.

در مصوبه دیگرِ کمیسیونِ تلفیق، وزارت نفت مکلف به فروش میعانات گازی به شرکت‌های داخلی پتروشیمی، بصورت اعتبار اسنادی شد. همچنین قرار شد درآمد حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتیِ موضوع سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، برای تقویت تعاونی‌ها در کشور هزینه شود. مازاد درآمدهای نفتی هم در حوزه های حمل و نقل عمومی، تولیدی، دولت الکترونیک، سلامت، آموزش، محیط زیست ، تحقیقات کاربردی و عملی به ویژه در حوزه دفاعی، زیرساخت‌های آموزشی و هسته‌ای، آب و فاضلاب، و طرح‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، مصرف می شود.

_ ساخت چسب صنعتی 

متخصصان یک واحد دانش بنیان در ایوانکی گرمسار سمنان، توانستند چسب های صنعتی بسازند که سالانه ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور دارد .

_ افتتاح بخشی ازکمربندی شرقی تهران

در تهران مرحله دوم بزرگراه شهیدنجفی رستگار، درجنوب شرق افتتاح شد.

_ کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی شهر ری

کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی شهر ری با هدف خدمت رسانی به مردم مناطق جنوبی استان تهران به بهره برداری رسید. 

_ حساب‌های اجاره‌ای، بزودی مسدود می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: حساب‌های اجاره‌ای، بزودی مسدود می‌شود. آقای همتی همچنین با تشکر از رئیس قوه قضائیه در خصوص مراعات واحدهای تولیدی گفت: نرخ های مصوب بانک مرکزی برای تسهیلات متنوع است و در بسیاری موارد علی الحساب تعیین شده است.

_ لاشه بوئینگ 737 مسافربری اندونزی پیدا شد

امدادگران اندونزی از پیدا شدن لاشه بوئینگ 737 مسافربری این کشور در دریا خبر دادند. دیروز یک فروند بوئینگ 737 با 62 مسافر و خدمه که به مقصد داخلی (شهر پونتیاناک) از باند فرودگاه جاکارتا برخواسته بود، پس از حدود 4 دقیقه در ارتفاع بیش از 10 هزار پا از صفحه رادار ناپدید شد.

_ مرمت بزرگترین قرآن شبه قاره هند

بزرگترین قرآن شبه قاره هند که حدود 3 قرن پیش، ایرانیان کتابت کرده بودند قرار است پس از مرمتِ دوباره، به هند هدیه شود. هنرمندان ایرانی کار مرمت حدود 30 جزء این قرآن را که بر اثر باران آسیب دیده دوباره آغاز کرده اند. خطاط این قرآن 30 تنی ایرانی است و تفسیر و ترجمه حاشیه آن به زبان فارسی است.

_ طوفان فیلومنا در اسپانیا

طوفان فیلومنا همراه با بارش برف و کولاک در اسپانیا 2 نفر را به کام مرگ فرستاد. این برف و کولاک علاوه بر محبوس کردن صدها راننده در خودروها باعث مسدود شدن فرودگاه و راه آهن سریع السیر مادرید شد. آژانس ملی هواشناسی اسپانیا از اعلام وضع قرمز در مادرید و چهار منطقه دیگر اسپانیا خبرداد. 

_ حفره ای در بیمارستان ناپل ایتالیا 

پدید آمدن ناگهانی حفره ای بزرگ در شهر ناپل ایتالیا سبب وحشت مردم شد. این حفره که در یک بیمارستان ایجاد شده چندین خودرو را هم به داخل خود کشاند. 

 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 24 شبکه تهران

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha