اخبار «نگرانی از واکسن‌های خارجی کرونا» را در اخبار ۲۲ پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۲۲:۰۰
 
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»
 

_ کاهش مرگ و میر های کرونایی ؛ تداوم منع تردد شبانه در همه شهرها 

به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا با کاهش80 درصدی میزان بستری ها و کاهش 70 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا، استان های تهران و البرز، وارد وضع زرد کرونایی شدند و رنگ بسیاری از شهرهای زرد به رنگ جدید آبی در آمده است. 
 

_ رنگ آبی به رنگ شهرهای کرونایی اضافه شد

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: 5 شهر در مازندران و دو شهر در گلستان همچنان در شرایط قرمز هستند.آقای رئیسی همچنین از استمرار طرح منع تردد شبانه از ساعت 21 در همه شهرها خبر داده و گفته تردد بین شهرهای آبی و زرد مجاز است.
دبیرکمیته امنیتی و اجتماعی ستادکرونا هم تاکید کرد ورود خودرو با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ورود پلاک‌های بومی شهر‌های قرمز و نارنجی به شهر‌های دیگر، ممنوع است.
 

_ واکسن ایرانی کرونا از فردا به 7 داوطلب دیگر تزریق می شود

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته واکسن ایرانی کرونا از فردا به 7 داوطلب دیگر تزریق میشود تا مجموع دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا به ۱۴ نفر برسد.رئیس جمهور هم امروز با تاکید بر اینکه دولت اقدامات لازم برای تولید واکسن در داخل و خرید واکسن مطمئن خارجی را انجام داده است گفته مردم را وسیله آزمایش واکسن های خارجی قرار نمی دهیم.
 

_ نگرانی از واکسن های خارجی کرونا 

موسسه آمریکایی "بنیاد خانواده کایزر"،​ با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرده، حدود یک سوم کارکنان حوزه بهداشت و درمان آمریکا، تمایلی به تزریق واکسن های ساخت این کشور ندارند و نگران عوارض جانبی احتمالی آن هستند.
 
موضوع خرید واکسن خارجی کرونا،​ این روزها در میان متخصصان این حوزه در کشورمان هم در حال بررسی است. پروفسور کیوانی استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در اینباره گفته، این اولین باری است که جهان بر پایه MRNA واکسن تولید می کند و این اهمیت دقت در بررسی خرید واکسن کرونا را بالا برده. 
 
یک متخصص خون شناسی هم با هشدار درباره عوارض احتمالی واکسن های ژنومی گفته باید با حساسیت و دقت زیادی واکسن خارجی کرونا تهیه شود.
 
موضوع استفاده از واکسن خارجی از این جهت نگران کننده است که هنوز واکسیناسیون گسترده و عمومی در بسیاری از کشورهای تولید کننده واکسن آغاز نشده و بررسی سوابق برخی کشورها در این زمینه،​ از برخورد نژادپرستانه با موضوع آزمایش واکسن ها حکایت دارد. مثلا اظهارات چند ماه پیش چند متخصص فرانسوی درباره آزمایش واکسن های کرونا مانند واکسن سل در گذشته، روی مردم آفریقا خبرساز شده بود. 
 

_ آمریکا مرگبارترین کشور کرونایی جهان 

 
درشبانه روز گذشته بیش از 4 هزار آمریکایی قربانی کرونا شده اند و بیش از 320 نفر هم تست کرونایشان مثبت شده است.آمار قربانیان کرونا در کشورهای آلمان ،انگلیس، برزیل و مکزیک هم به بیش از هزار نفر در شبانه روز گذشته رسیده است.سرعت شیوع کرونا این کشور ها را به دردسر انداخته.ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در بیشتر یبمارستان های آمریکا پر شده و در انگلیس کمبود تخت به معطلی چندین ساعته بیماران بد حال در امبولانس های منتظر انتقال بیمار منجر شده است.
 

_ هواپیمای مسافربری اندونزی از صفحه رادار ناپدید شد

هواپیمای مسافربری اندونزی با ۶۲ سرنشین از صفحه رادار ناپدید شد. این هواپیمای متعلق به شرکت "سریویجایا ایر" اندونزی بوده و تنها پس از چهار دقیقه پرواز از صفحه رادار محو شد. مسیر هواپیما از جاکارتا به طرف جزیره بورنئو بوده و ۵۶ مسافر و شش خدمه داشت. مقامات اندونزی اعلام کردند؛ چندین قایق امداد به محل « احتمالی » حادثه اعزام شده.
 

_ تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها

سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در ۱۰ کلانشهر تا اواخر وقت پنج‌شنبه خبر داد.در اراک با عبور شاخص آلودگی هوا از 150 و افزایش شدید غلظت آلاینده ها فردا ادارات شهرهای اراک، شازند و مهاجران تعطیل شد.
 
شاخص کیفیت هوا در تهران هم از دیروز تا امروز به‌طور میانگین روی عدد 151 قرار داشته و آلودگی هوا سلامتی همه گروه های سنی رو تهدید میکنه. اما در همین شرایط، بارش برف شهر چایپاره در شمال آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد.

_ کاهش اعزام به مراجع قضایی

مجتمع های قضایی که هم دسترسی متهمان را به قاضی آسان می کند و هم مشکلات اعزام آنها را به مراجع قضایی کاهش می دهد. 
 

_ ثبت نام از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال

صندلی ریاست فدارسیون فوتبال مشتری پیدا کرد. درآخرین روز ثبت نام از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال، ​نامزد‌های پست ریاست، اعضای هیئت رئیسه و کارشناسان هیئت رئیسه، پس از ثبت نام اینترنتی با حضور درمحل این فدراسیون مدارک خود را تحویل دبیرخانه دادند. 

_ چه افراد شاخصی برای نام نویسی ریاست فدارسیون فوتبال ثبت نام کردند ؟

 

_ ثبت، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد به صورت اختیاری

از امروز فرآیند ثبت، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد به صورت اختیاری آغاز شد و مشتریان بانکی می توانند با برنامه های موبایلی وارد این سامانه شده و درخواست خود را ثبت کنند.بنابر اعلام بانک مرکزی تا اطلاع بعدی تمام چک ها مثل قبل بدون نیاز به ثبت در این سامانه در شبکه بانکی پذیرش می شوند. رئیس کل بانک مرکزی هم با اشاره به افزایش نظارت شبکه بانکی از کاهش تعداد حساب‌های اجاره‌ای خبر داد و گفت آنهایی که باقیمانده بزودی مسدود می شوند.

_ عرضه مسکن استیجاری در بازار ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بعد از ارسال پیامک به مالکان ۱ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه، عرضه مسکن استیجاری در بازار ۳۰ درصد افزایش یافته است.طبق آخرین آمار تا کنون ۱۰۹ هزار واحد مسکونی برای اخذ مالیات خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

_ اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای مناطق محروم

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، بر اساس مصوبه این کمیسیون مازاد درآمدهای نفتی صرف زیرساخت های حمل و نقل عمومی و تحقیقات کاربردی خواهد شد.همچنین قرار است ۲ هزار میلیارد تومان به گازرسانی روستاها مناطق محروم اختصاص ‌یابد. مصوبات کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. 

_ تاکید بر حمایت دولت از بازار سرمایه

معاون اول رییس جمهور در دیدار با مدیران هلدینگها و شرکتهای حقوقی فعال در بازار سرمایه بر حمایت دولت از بازار سرمایه تاکید کرد. در این جلسه حقوقیهای بورس هم قول دادند تا حمایتهای خود را از بازار سرمایه به شکل جدیتری ادامه دهند. شاخص بورس امروز هم با کاهش ۲۴ هزار و ۸۱۵ واحدی به روند نزولی خود ادامه داد و به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید. 

_  شکست انحصار، افزایش تولید و تقویت رقبای جدید در بازار خودرو 

وزیر صنعت،درباره احتمال همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت‌های چینی برای تولید خودرو گفت در صنعت خودروسازی به دنبال شکست انحصار، افزایش تولید و تقویت رقبای جدید در بازار هستیم. آقای رزم حسینی همچنین بر حمایت وزارت صنعت از هر شرکتی که عمق ساخت داخل را افزایش دهد تاکید کرد. 

_ ترامپ به این آسانی قصد استعفا ندارد

ترامپ باز هم زیر حرفش زد. به گزارش نیویورک‌تایمز، رئیس‌جمهورفعلی آمریکا در محفلی خصوصی گفته؛ به این آسانی قصد استعفا ندارد و از انتشار ویدئویی که در آن به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت متعهد شده، ابراز پشیمانی کرد.

همزمان شبکه تلویزیونی سی بی اس اعلام کرد؛ در حالیکه کمتر از دو هفته به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید باقی مانده، هزاران نفر از اعضای گارد ملی در واشنگتن مستقر شدند تا به تأمین امنیت این شهر کمک کنند. به گزارش رسانه های آمریکایی، مقامات این کشور نگران گسترش اعتراضات به زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری هستن. 

_ ترامپ باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرد

بعد از مسدود شدن حساب توئیتر رئیس جمهور آمریکا ، رئیس مجلس نمایندگان بدون اشاره به خواسته مردم برای رسیدگی به پرونده انتخابات 2020 ترامپ را دیوانه، نامتعادل و خطرناک توصیف کرد که باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.نشریه هیل از شناسایی و اخراج برخی از معترضانی که چهارشنبه وارد کنگره آمریکا شده اند از محل کارشان خبر داده. رویترز هم گزارش داد؛ اپل و گوگل ابپلیکیشنی را که معترضان از آن استفاده می کنند، از فهرست برنامه های خود حذف کردند. 

_ گریه بچه میمون، در آغوش مادر

تصاویری ببینید از یک بچه میمون، که با ناراحتی بسیار در آغوش مادرش گریه می‌کند.

 
بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha