اخبار « اولویت تزریق واکسن کرونا؛ کادر درمان، سالمندان، جانبازان شیمیایی، گروه های پرخطر و بیمارانِ زمینه ای» را در اخبار21 پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۲۱:۰۰
 
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تزریق واکسن کوو ایران برکت از فردا روی ۷ داوطلبِ دیگر

سه داوطلب نخست هم، دوز دوم را دریافت می کنند.
این تازه ترین خبر از واکسن ایرانی است که با صدور مجوز کمیتهِ پایش و ایمنی بعد از رصد نتایج تزریق روی نخستین داوطلبان، حالا قرار است تا پایان هفته به 7 داوطلبِ دیگر تزریق شود و شمار دریافت کنندگانِ واکسن از مجموع 56 داوطلبِ در نظرگرفته شده، به ۱۴ نفر برسد. مدیر مرکز کارآزمایی بالینیِ دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفته؛ وضع عمومیِ هفت داوطلبِ اول، خوب است و سه شنبهِ این هفته، دوز دوم به سه داوطلبِ مرحله نخست، تزریق می شود.
 

_  اولویت تزریق واکسن کرونا؛ کادر درمان، سالمندان، جانبازان شیمیایی، گروه های پرخطر و بیمارانِ زمینه ای

ستاد ملی مقابله با کرونا هم کلیات سندی ملی رو تصویب کرد برای اولویت بندیِ تزریق واکسن در 4 مرحله. کارکنان درمان، سالمندانِ مستقر در خانه سالمندان، جانبازان شیمیایی، دیگرگروه های پرخطر و بیمارانِ زمینه ای و مراکز تجمعی، به ترتیب در مراحل ابتداییِ این اولویت بندیِ تزریق واکسن هستند.
 
 

_ تامین واکسن کرونا اولویت دولت است

رئیس جمهور: تامین واکسن چه داخلی چه خارجی در اولویت دولت است .
رئیس جمهور در این نشست گفت: تامین واکسن در اولویت است و دولت تمام منابع لازم را برای تولید داخل و همزمانْ خرید واکسنِ مطمئنِ خارجی با وجود همهِ سنگ اندازی های آمریکا، با دست باز فراهم می کند.
 

_ نگاه مردم کشورهای غربی به واکسن های آمریکایی چگونه است؟

_ ایران جزء 5 کشور سازنده لیزر پرتوان جهان

ایران در زمره 5 کشور سازنده لیزر پرتوان جهان قرار گرفت، عملیات تست گرم لیزر پرتوان ده کیلو وات روی فولاد با موفقیت انجام شد.
 

_ حساب توئیتری ترامپ و همفکرانش مسدود  شد

توئیتر ، پس از اخراج ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ،​ حساب کاربری همفکران او را هم مسدود کرد.

_ تشدید تدابیر امنیتی اطراف کنگره آمریکا با حصارهای فلزی

برنامه ریزی معترضان برای تدارک شورش دوباره در روز تحلیف جو بایدن و تشدید تدابیر امنیتی اطراف کنگره آمریکا با حصارهای فلزی.

_ خسارت حوزه نفتیِ یمن از راهزنیِ دریایی سعودی در سال 2020

وقتی ائتلاف متجاوزِ سعودی در سایه حمایت سازمان ملل، 120 میلیون بشکه نفتِ یمنی ها را می دزد؛ خسارت 107 میلیون دلاریِ حوزه نفتیِ یمن از راهزنیِ دریایی سعودی در سال 2020.

_ طرح عظیمِ شهید سلیمانی باعث کاهش شیوع ابتلا به کرونا شد

خلوت تر شدن بیمارستان ها، شناساییِ به موقعِ مبتلایان و کمک به قرنطینهِ بیماران؛ این ها بخشی از آثار طرح عظیمِ شهید سلیمانی است که حدود 50 روز از اجرای سراسریِ آن می گذرد. این عزمِ ملیِ مثال زدنی، باعث شده در بیشترِ استان های کشور، شمار بستری ها به طور قابل توجهی کم شود.

_ روزهای سخت کرونایی در اروپا و امریکا 

در حالی مجموع مبتلایان قطعی به کرونا در سراسر جهان در حال عبور از 90 میلیون نفر است که روز گذشته حدود 15 هزار نفر در سراسر جهان جان باختند. در این میان در پنج کشور آمریکا، انگلیس، آلمان، برزیل و مکزیک، شمار جانباختگانِ روزانه، بیش از هزار نفر است.
 
آمریکا پس از رکورد بالای چهار هزار نفریِ دیروز، حالا امروز هم حدود سه هزار و پانصد جانباخته داشته؛ آن هم در شرایطی که کرونای انگلیسی، دستکم در 8 ایالت ثبت شده. 
 
همزمان شبکه پی بی اس اعلام کرد: کارفرمایان، ماه گذشته 140 هزار فرصت شغلی را حذف کردند و اقتصاد آمریکا میلیون ها فرصت شغلی کمتر از دورهِ قبل از شیوع کرونا دارد. در انگلیس هم اوضاع به هم ریخته است. پس از اینکه شهردار لندن خبر داد از هر 30 لندنی یک نفر مبتلا به کروناست و ظرفیت بیمارستان های شهر لندن تقریبا پر شده، حالا پزشکان این شهر از تصمیمی سخت می گویند.
 
در آلمان هم با وجود محدودیت های شدید و تمدید آنها، شمار بالای جانباختگان اگرچه نگرانی های عمومی را بالا برده، موافقان و مخالفان خود را دارد. صدراعظم این کشور امروز گفته: مجبور است تدابیر سختگیرانه تری برای مقابله با کرونا وضع کند.
 
اما در آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب، که دومین ناحیه کروناییِ جهان است، با وجود آمارهای بالای برزیل، توجه رسانه ها بیشتر به مکزیک است که برای چهارمین روز متوالی، آمارش با ثبت رقم 1038، بالای هزار جانباخته بود.
 
در آسیا هم اندونزی با حدود 200 جانباخته در روز، پیشتاز است. اما در شرایطی که یکی از امیدهای بشر برای مقابله با کرونا در سال جدید واکسن کروناست، نتایج یک نظرسنجی دانشگاهی در آمریکا نشان می دهد: با وجود تبلیغات گسترده رسانه ها و مسئولان دولتی، همچنان حدود یک سوم آمریکایی ها می گویند، واکسن کرونا نمی زنند.
 
در این نظرسنجی آمده: بیشترین بی اعتمادی میان زنان و سیاهپوستان است. همزمان یک پژوهش هم در مجله ساینس منتشر شده که بر اساس آن، وجود ماده پلی اتلین گلیکول در واکسن های فایزر و مدرنا که پیش از این در هیچ واکسنی وجود نداشته، عامل ایجاد شوک در بین دریافت کنندگان این واکسن در دو هفته پیش از چاپ این مقاله بوده است.
 
چیزی که به نوشته ایندیپندنتِ عربی، باعث شده مقامات آمریکایی، نگرانِ آن باشند که درصد زیادی از کارکنان بخش پزشکیِ این کشور با دریافت واکسن، مخالفت می کنند. بیشتر آنها معتقدند: همانگونه که رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا پیشتر گفته: این واکسن تحت فشار ترامپ مجوزهای لازم را گرفته. 

_ توقف رشد حجم پول نوید بخش مهار تورم 

رئیس کل بانک مرکزی از توقف رشد حجم پول خبر داد و گفت: با اقداماتی که آغاز شده نقدینگی در حال کنترل است و در مجموع, این اقدامات مهار تورم را نوید می دهد.
 
آقای همتی استقلال بانک مرکزی را هم پیش شرط مهار تورم خواند و افزود: پایه پولی کشور در 9 ماه ابتدایی سال جاری فقط 15 درصد رشد داشت که این امر, ناشی از مقاومت بانک مرکزی بود با وجود فشارهای بی سابقه ای که به این بانک بخاطر مشکلات اقتصادی خاص و شرایط کرونایی کشور وارد شد.

_ مازاد درآمدهای نفتی، صَرف تحقیقات ، آموزش و سلامت می شود

مازاد درآمدهای نفتی، صَرف زیرساخت های تحقیقات کاربردی، عملی، آموزش و سلامت می شود. این را سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفته و اعلام کرده: در حوزه فروش نفت درصورت مازاد فروش، درآمدِ حاصل شده، صرف حوزه های دیگری هم خواهد شد.

_ ایران در رده 5 کشور سازنده لیزر پرتوان جهان

به همت متخصصان و دانشمندان هسته ای کشورمان، ایران در زمره 5 کشور سازنده لیزر پرتوان جهان قرار گرفت. عملیات تست گرم لیزر پرتوان10kw امروز در مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد. مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران قرارداد ساخت لیزر پرتوان را یک سال قبل با شرکت فولاد مبارکه بسته بود.
 
معاون تکنولوژی فولادمبارکه اصفهان گفته استفاده از لیزر ساخت ایرانی برای این شرکت در مقایسه با نمونه خارجی، حدود 50 درصد ارزانتر تمام شده است. قرار است در بهار سال آینده این لیزر جایگزین لیزر گازی اروپایی موجود در شرکت فولاد مبارکه شود.

_ تلاش برای رفع نگرانی سهامداران بازار سرمایه

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: بورس نهادی کاملاً مستقل است ، اما دولت وظیفه دارد ضمن حمایت از بازار سرمایه همه تلاش خود را برای رفع نگرانی سهامداران و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها به کار گیرد.

_ ساخت چسب صنعتی با مهندسی معکوس

متخصصان یک واحد دانش بنیان چسب صنعتی در ایوانکی گرمسار ، توانستند با مهندسی معکوس محصولی بسازند که سالانه میلیونها یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد.این گونه چسب تا حدود 10 سال پیش کاملا وارداتی بوده .

_ تولید ایستگاه هواشناسی کاملا بومی

مهندسان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید ایستگاه هواشناسی کاملا بومی شدند. حالا برای این ایستگاه که هزینه ساختش یک ششم نمونه های خارجی است خریدران زیادی صف کشیده اند.

_ خنثی سازی تحریم ها 

در مسیر مقابله با تحریمهای دشمن، یکی از راهکارهایی که می تواند علاوه بر حفظ عزت و کرامت ملی، کشور را در مقابل ویروسِ تحریم، واکسینه کند، اجرایی کردن اقداماتی مانند تقویت اقتصاد درونی و توجه به ظرفیتهای سرشار داخلی در راستای بی اثر کردنِ تحریمهاست؛ مواردی که سالهاست از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راهی دقیق و مطمئن، برای در امان ماندن از تحریمهای دشمنان اعلام می شود.

_ تسخیر کنگره، پیامدهای همان دموکراسی عقیمِ آمریکایی

این توصیفِ دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص یورش معترضانِ خشمگین به ساختمان کنگره امریکاست. سیدِ مقاومت، این رخداد را همان سیاست براندازی مقامات آمریکایی در کشورهای جهان خواند که امروز، پایتخت امریکا، گرفتارِ آن شده است.
 
سید حسن نصرالله حمله معترضان به کنگره را حادثه ای مهم و خطرناک خواند و آنرا نشانه ای از قدرت طلبیِ مقامات امریکایی و رئیس جمهور این کشور دانست که برای ماندن درقدرت، حتی حاضر است آمریکایی‌ها را به کشتن دهد.

_ پایان اعتراضهای مردمی درپیِ شهادتِ یازده معدنچی در کویته پاکستان

مردم پاکستان در مراسم تدفین این کارگران، خواستارِ پاسخگوییِ دولت به خواسته های خانواده های قربانیان شدند.

_ جزییات سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در شمال جاکارتا 

بگفته مقامات اندونزی این هواپیما در حین پرواز از مسیر خود خارج شد و با از دست دادن ارتفاع از دید رادار نیز ناپدید وبعدا مشخص شد در نزدیکی پایتخت اندونزی داخل آب سقوط کرده است.
 
وزیر حمل و نقل اندونزی در کنفرانس مطبوعاتی گفت در عملیات جستجو ، لاشه هواپیما و اجساد در محل سقوط پیدا شده است. هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ، حامل ۶۵ نفر شامل ۵۳ مسافر و ۱۲ خدمه پرواز بود. دو سال پیش هم ،براثر سقوط یک فروند بوئینگ 737 مکس در دریای جاوه ، 189 نفر جان باختند.

_ طوفان فیلومنا در اسپانیا 

طوفان فیلومنا در اسپانیا ، که بارش سنگینی را به همراه داشت ، دستکم به مرگ دو نفر در این کشور منجر شد .

_ مرمت بزرگترین قرآنِ شبه قاره هند

بزرگترین قرآنِ شبه قاره هند که حدود سه قرنِ پیش، ایرانیان کتابت کرده بودند، پس از مرمت دوباره به هند هدیه شد. این قرآن که به دست یکی از خوشنویسان ایرانی کتابت شده در مسجد جامع شهر"بارودا" در ایالت گجرات هند قرار دارد.

_ پالایشگاه شهید هاشمی نژاد

گاز شش استان کشور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد یا همون پالایشگاه خانگیران سرخس تامین میشه .بگفته مدیران پالایشگاه اگر چه برخی تجهیزات و قطعات این مجتمع مهم نیاز به بروز رسانی داره اما تحریمها فرصتی شده تا بخشهای مهمی از پالایشگاه که نبض تولید را در دست دارند با تلاش پژوهشگران دانش بنیان کشورمان بومی سازی بشه و مشعل این پالایشگاه با همت جوانان ایرانی روشن بمونه.

_ خرید اتوبوس های ساخته و نیمه ساخته تا دو ماه آینده

معاون اول رئیس جمهور خبر داد: ناوگان حمل و نقل عمومی، با خرید اتوبوس های ساخته و نیمه ساخته تا دو ماه آینده نو نوار می شود
 
«.
بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha