اخبار «شکست انحصار در بازار خودرو» را در خبر ۲۰:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۲۰:۳۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ شکست انحصار در بازار خودرو

وزیر صنعت که مدتی پیش گفته بود قصد داره با افزایش تولید و میدون دادن به رقبای جدید، انحصار دو خودروساز داخلی رو بشکنه، امروز از احتمال همکاری با شرکت‌های چینی خبر داده و گفته: برای شرکت‌هایی که بتونن با کیفیت و قیمت مناسب در داخل خودرو تولید کنن، راه بازه
 
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس که از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازها خبر داده و گفته: به دنبال مچ گیری نیستیم. .
 

_ واکسن ایرانی کرونا از فردا به 7 داوطلب دیگه تزریق می شود

به این ترتیب مجموع دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا به ۱۴ نفر می رسه. حال هفت نفر قبلی هم خوبه و روز سه شنبه قراره دوز دوم واکسن به سه داوطلب اول تزریق شه.
از گامهای رو به جلوی واکسن تولید داخل که بگذریم در موضوع واردات واکسن خارجی هم رئیس جمهور یک بار دیگه این اطمینان رو داد که در تلاشیم واکسنی مطمئن وارد کشور کنیم اما اجازه آزمایش هر مدل واکسنی روی مردم رو نمیدیم. 

_ اضافه شدن رنگ آبی به رنگ های کرونایی

این رنگ بعد از این قراره در نقشه کرونایی کشور معرف شهرهایی با روند نزولی کرونا باشه یعنی همون شهرهایی که شهروندانش خیلی خوب شیوه نامه ها رو رعایت کردند.

_ منع تردد بین شهری از شهرهای زرد و آبی برداشته شد

پایتخت هم بعد هفته ها در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت. این یعنی شهروندان تهرانی برای رفتن به دیگر شهرهایی که وضعیتشون زرده نیاز به مجوز تردد ندارن. گفتنیه این موضوع ربطی به منع تردد درون شهری نداره و منع رفت و آمد از 9 شب تا 4 صبح همچنان در کل کشور به قوت خودش باقیه.
 
حرف از رنگ های کرونایی شد بد نیست بدونید همچنان هفت شهر با وضعیت قرمز در کشور داریم. پنج شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در مازندران و دو شهر کردکوی و بندرگز در استان گلستان که نیازمند مراقبت بیشتر برای گذر از بحران کرونا هستند. شاهد این بحران هم 82 هموطنیه که از دیروز تا امروز جان باختند و ۵ هزار و ۹۲۴ نفری که نبرد با این ویروس رو آغاز کردند.

_ جهش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس

در کمتر از یک روز، بیش از 70 هزار مبتلای جدید- این بالاترین آمار روزانه ابتلا در انگلیسِ. شهردار لندن، اعلام کرد: پایتخت انگلیس، با حادثه بزرگ مواجه شده.
پزشکان انگلیس هم از کمبود دستگاه های اکسیژن رسان به بیماران میگن. 
الجزیره گزارش داده، در فرانسه، یک چهارم پزشک ها، تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند.
در نیجریه، آزمایش واکسن فایزر، خشم مدافعان حقوق بشر رو بر انگیخته که چرا یک واکسن آمریکایی که هنوز جواب پس نداده، باید روی مردم این کشور آفریقایی آزمایش بشه.

_ آلودگی هوا باعث تعطیلی اداراتِ برخی استان ها شد

با عبور شاخص آلودگی هوا از 150 و افزایش شدید غلظت آلاینده ها در استان مرکزی؛ فردا ادارات شهرهای اراک، شازند و مهاجران تعطیل شد.
 

_ رقابت برای اداره فوتبال ایران/ آخرین روز ثبت نام، نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال

در آخرین روز ثبت نام، نامزدهای انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، امروز در حالی به فدراسیون رفتند که بینشون،از نامزدهای ناشناس و حتی خانم ها بود، تا نام آشناهایی مثل علی کریمی و مهدی مهدوی کیا. برخی چهره های صاحب نام هم ترجیح دادن از رقابتها کنار بکشن. نامزدها باید در انتخابات 10 اسفند، بر سر کرسی های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، رقابت کنن. 

رئیس مجلس نمایندگان امریکا ترامپ را دیوانه، نامتعادل و خطرناک توصیف کرد

نماینده های کنگره، 48 ساعت پس از اونکه کنترل ساختمانشان رو از دست داده بودن و پرچم کشورشان از کنگره پایین کشیده شد، بدون اشاره به علت اعتراض های مردمی، رئیس جمهور رو سیبل کردند و نگارش پیش نویس طرح استیضاح رو شروع.
 
با این هدف که با استیضاح رئیس جمهور، آتش اعتراض ها بخوابه. رئیس مجلس نمایندگان هم که اتاقش، به کنترل معترضان خشمگین در آمده بود، بدون اشاره به کشته شدن دستکم 4 نفر از معترضان و مطالبه مردم خشمگین برای رسیدگی به تقلب در انتخابات، جریان رو به گردن رئیس جمهور انداخت و نفر اول آمریکا رو دیوانه، نامتعادل و خطرناک توصیف کرد. همزمان،​ بستن همیشگی صفحه شخصی رئیس جمهور آمریکا با بیش از 80 میلیون فالوئر، بازتاب فراوانی در رسانه ها داشته. 

_ سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در اقیانوس هند

این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بعد از برخاستن از فرودگاه جاکارتا به یک مقصد داخلی، از کنترل رادار برج مراقبت پرواز خارج شد و بعدا مشخص شد در اقیانوس هند سقوط کرده. وزیر حمل و نقل اندونزی اعلام کرده ۶۵ نفر شامل ۵۳ مسافر و ۱۲ خدمه پرواز در این سانحه جان باختند. عملیات جستجو و نجات در حال انجامه.

_ اختصاص اعتبار برای گازرسانی به روستاها و مناطق محروم

سهم ویژه مناطق محروم در مصوبات امروز کمیسیون تلفیق مجلس- سخنگوی این کمیسیون از اختصاص 2 هزار میلیارد تومن برای گازرسانی به روستاها و مناطق محروم خبر داده. اونطوری که آقای زارع گفته، سهم عوارض از هر مترمکعب گاز طبیعی هم ۵۰ درصد مصوب شده تا برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس استفاده بشه؛ با اولویت مناطق محروم، روستایی و عشایری.
 
اعضای کمیسیون در ادامه بررسی لایحه بودجه 1400 تصمیم گرفتن معادل ریالی ۲ میلیون تُن قیر رو هم برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و نوسازی مدارس کنار بذارن. مصوبات کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی به رای گذاشته بشه. 

_ سومین رزمایش بسیج دریایی در نزدیکی های جزیره فارسی

برگزاری سومین رزمایش بسیج دریایی در نزدیکی های جزیره فارسی؛ محل دستگیری 10 تفنگدار متجاوز آمریکایی- . (مکث) در این رزمایش مردم‌پایه، 700 شناور بسیج به همراه ناوچه های منطقه دوم نیروی دریایی سپاه حضور داشتند.
 

_ رئیس جمهور منتخب، واکسیناسیون را نمایشی مضحک توصیف کرد

همزمان در خود آمریکا، رئیس جمهور منتخب، برنامه واکسیناسیون رو نمایشی مضحک توصیف کرد!
رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند در کالیفرنیا، ظرفیت برخی بیمارستان ها به قدری پر شده که آمبولانس ها در انتظار خالی شدن فضایی برای پذیرش بیمار، جلوی بیمارستان ها صف کشیدن و حتی راهروها و پارکینگ های بیمارستان ها هم پر شده. با رسیدن آمار جانباخته ها به بیش از 4200 نفر در روز در آمریکا، محل تدفین هم مسئله ای شده، و راه حلی جز کامیون های یخچال دار، فعلا پیدا نکرده اند.
 

_ کلاکت ؛ ۲۰ دی،  نامهربانی کرونا با یار مهربان / حضور پررنگ کارگردانان جوان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر

نامهربانی کرونا با یار مهربان تا حضور پررنگ کارگردانان جوان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر؛ در کلاکت این هفته بیست وسی  کلاکت این هفته از اسباب کشی همه رویدادهای فرهنگی بزرگ مثل جشنواره فیلم فجر و نمایشگاه کتاب به فضای مجازی خبر داده.
 
بیشتر بدانید : 
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha