« چقدر ناشران به شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی علاقه نشان داده اند؟ » پاسخ به این سوال را در خبرعلمی و فرهنگی پیگیر باشید. 
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۲۰:۰۰
 
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی باید متنوع شود

شیوه‌های پذیرشِ دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی باید متنوع شود.
آقای عاملی با اشاره به روش‌های پذیرش دانشجوی پزشکی در دنیا، افزود: با تقاضای زیادی که برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی وجود دارد، روش فعلی سنجش و پذیرش منطقی نیست.

او با اشاره به اینکه، قبول نشدن در رشته‌های علوم پزشکی ممکن است به ایجاد احساس افسردگی منجر شود، گفت: می‌توان شیوه‌های گوناگونی برای پذیرش دانشجوی دکتری رشته‌های علوم پزشکی در کشور داشت. آقای عاملی یادآور شد، ستاد نقشه جامع علمی کشور هم باید بصورت جدی موضوع ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌ها را برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های میان رشته‌ای، پیگیری کند.

_ پایان مهلت ثبتِ درخواستِ نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

مهلت ثبتِ درخواستِ نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به پایان رسید.
به گفته مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد، متقاضیان فقط تا ساعتِ ۲۴؛ ۲۰ دی فرصت دارند درخواست خود را برای نیمسال دوم ثبت کنند و این مهلت، تمدید نمی‌شود.

آقای صامت افزود: درخواستِ دانشجویان باید در سامانه منادای دانشگاه آزاد ثبت شود. او تأکید کرد: همه مراحل پیگیری و اعلام نتایج نقل و انتقال دانشجویی، از طریق سامانه اینترنتی منادا، اطلاع رسانی می‌شود.

_ صرفه جویی سالانه ۱۰ میلیون یورویی با تولید چسب صنعتی

متخصصان یک واحد دانش بنیان چسب صنعتی در ایوانکی گرمسار، توانستند با مهندسی معکوس، محصولی بسازند که سالانه ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد. محصولات تولیدی این شرکت به کشور‌های افغانستان، عراق، گرجستان و ازبکستان صادر می‌شود.

_ نمایشگاه کتابِ تهران از یکمِ بهمن در فضای مَجازی آغاز می کند

نمایشگاه کتابِ تهران از یکمِ بهمن به شیوه‌ای متفاوت و در فضای مَجازی آغاز به کار می‌کند. نام نویسی بُن‌های خریدِ کتاب برای دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی نیز، در سامانه اینترنتیِ خانه کتاب آغاز شده است. نمایشگاهی که هر سال پر بازدیدترین نمایشگاه فرهنگی کشور بود، امسال چگونه برگزار می‌شود.  

_ چقدر ناشران به شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی علاقه نشان داده اند؟

پاسخ به این سوال را در این بخش خبری پیگیر باشید.  
 

_ رونمایی از کتاب فخر ایران 

در همایش ادبی فخر ایران از مجموعه فاخری از هنرمندان مطرح کشور که در مدح و رثای شهید فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای شعر سروده بودند، رونمایی شد. این کتاب، به صورت یک مجموعه، به همت محمدمهدیِ عبداللهی، عضو شورای عالی شعر بسیج هنرمندان، در قالب‌های غزل، مثنوی، چهارپاره، و رباعی گردآوری شده است.

_ داوران  مسابقه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

داوران بخش مسابقه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. دبیر این جشنواره امروز در حکمی، محمد احسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی را به عنوان اعضای هیئت داورانِ بخشِ سودایِ سیمرغِ آثار این دوره جشنواره، برگزید. سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن امسال به دبیری آقای طباطبایی‌نژاد، برگزار می‌شود.

_ سند ملی واکسیناسیون کرونای کشور به تصویب رسید

سند ملی واکسیناسیون کرونای کشور، در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره گفت: بر اساس بار و شیوع این بیماری، برای هر شهر واکسیناسیون در چهار مرحله، اولویت بندی شده است.

_ همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، درباره همکاری مشترک ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا نوشت: توافق نامه دوجانبه ایران با کوبا، برای ادامه همکاری‌ها و تکمیل شواهدِ بالینی واکسنِ (سوبراِنا ۰۲) به دو کشور امکان میدهد، تا در ایمن سازی علیه کرونا سریعتر حرکت کنند.  

آقای جهانپور، با عالی ارزیابی کردن سابقه طولانی همکاری انستیتو پاستور ایران، با نهاد‌ها و مراکزِ داروسازیِ کوبا، روابط دوستی بین دو کشور ایران و کوبا را، موجب هم افزایی بین دو کشور در تولید واکسن کرونا دانست. او افزود: این همکاری، امکان میدهد تا در ایمن سازی علیه کووید ۱۹ سریعتر به نتیجه دلخواه برسیم.

_ تولید صفحه های دریچه کشویی نسوز با دانش فنی بومی

کارشناسان متخصص کشورمان، با تکیه بر توان داخل، و بکارگیری دانش فنی بومی موفق به تولید صفحه‌های دریچه کشویی نسوز شدند، که در صنایع مادر، از جمله تولیدِ فولاد و ریل، کاربرد دارد.

_ کتابت بزرگترین و حجیم ترین قرآن جهان

بزرگترین و حجیم‌ترین قرآن جهان، که سه قرن پیش به همتِ یک خطاط ایرانی در شبه قاره هند کتابت شده بود، در مسجدِ جامع شهر بارُودا، در ایالت گُجرات این کشور، نگهداری می‌شود.

 

 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha