اخبار «پرواز هواپیماها، همچنان با ۶۰ درصد ظرفیت» را در خبر ۱۸:۳۰ پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۱۸:۳۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ کاهش ۷۰ درصدی فوتی‌های کرونا / رفع منع تردد بین شهری در شهر‌های آبی و زرد / تصویب سند ملی واکسیناسیون کرونا

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا ضمن اعلامِ این خبر گفت: مناطقِ زردی که تعدادِ بیماری‌های ِمثبتِ کرونا در آن، دو در، صد هزار باشد، مناطق آبی اعلام می‌شود که در این مناطق، همه کسب و کار‌ها، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. در مناطق زرد هم با مراعات دستورالعمل ها، کسب و کار‌ها ادامه پیدا می‌کند.  
 
آقای روحانی همچنین از تصویب سند ملی واکسیناسیون کرونا در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این سند، واکسیناسیون ضد کرونا در چهار مرحله، اجرا می‌شود.  

_ سفر به شمال کشور همچنان ممنوع

با رعایتِ دستورالعمل‌های بهداشتی شهروندان و تلاش دست اندرکارانِ بهداشت و درمان، وضع کرونایی پایتخت از امروز، زرد شد.   سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه به جُز استان‌هایِ شمالی، سایر استان‌هایِ کشور، وضعِ مناسبی دارند، گفت: در استان مازندران، بیشترین موارد ابتلا را داریم واستان‌های گلستان و گیلان هم، نیاز به مراقبتِ بیشتر دارند.
 
به گفته آقای رئیسی در ۱۹۲ شهر هم، میزانِ بستری از ۲ بیمار به ازایِ ۱۰۰ هزار نفر جمعیتْ کمتر شده و بستریِ بسیار پایینی دارند که از این پس، به عنوان شهر‌هایِ آبی از آن‌ها اسم می‌بریم.

_ سینما‌های پایتخت از امروز باز است

بگفته دبیر انجمن سینماداران، با قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت زرد، سینما‌های تهران می‌توانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند.  

_ تزریقِ واکسن ایرانیِ کرونا به ۷ داوطلبِ دیگر از فردا

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته: مجوز تزریق مرحله اول واکسن ایرانیِ کرونا به داوطلبان مرحله‌ی سوم صادر شده و این واکسن از فردا، به این داوطلبان تزریق می‌شود. آقای دکتر حسینی گفت: به این ترتیب، تعداد مجموع دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا، به ۱۴ نفر می‌رسد.

_ وضع عمومی هفت داوطلب اول واکسن کرونا خوب است

مدیر مرکز کارآزمایی بالینیِ دانشگاه علوم پزشکی تهران، وضع عمومی هفت داوطلبِ اول این مطالعه را خوب توصیف کرد و گفت: روز سه شنبه یِ این هفته، دوزِِ دومِ واکسن ایرانی به سه داوطلبِ مرحله‌ی اول این مطالعه، تزریق می‌شود.
 
دکتر حسینی، کل دوره تزریق واکسن ِداوطلبانِ اولین مطالعه‌ی انسانی مرحله یک واکسن ایرانی کرونا را، ۲ ماه اعلام کرد و گفت: ۵۶ داوطلب در این مرحله حضور دارند که در این مدت، واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.
 
جمعی از پیشکسوتانِ داروسازیِ کشور هم در بیانیه ای، حمایت خود را از متخصصان ایرانی و صنعتِ داروسازی کشور در تولید واکسن کرونای داخلی، اعلام کردند.

_ پرواز هواپیماها، همچنان با ۶۰ درصد ظرفیت

درپی مکاتبه شرکت‌های هواپیمایی، برای لغو شدن محدودیت ۶۰ درصدیِ پذیرشِ مسافر در پروازهایِ داخلی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: محدودیتِ ۶۰ درصدیِ پذیرش مسافر همچنان پابرجاست.
 
از ابتدای آبان و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت‌های هواپیمائی، موظف شدند: فقط ۶۰ درصد ظرفیتِ هر هواپیما، بلیط بفروشند که این شرکت‌ها از همان زمان و با این استدلال که این محدودیت در هیچ یک از ایر لاین هایِ جهان اجرائی نمی‌شود و موردِ توصیه یِ انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، یاتا و سازمان بین المللی هوانوردی، ایکائو هم نیست، خواستار لغو این محدودیت شدند.

_ ایرلاین‌ها همچنان موظف به رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر 

آقای دهقان زنگنه در پاسخ به این استدلال هم گفته حتی اگر این محدودیت در هیچ ایرلاینی در جهان اجرا نشود با توجه به تصویب آن در ستاد ملی مقابله با کرونا، لازم الاجراست و فقط ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند آن را لغو کند.  

_ مرحله دوم بزرگراهِ شهید نجفیِ رستگار افتتاح شد

مرحله دوم بزرگراهِ شهید نجفیِ رستگار به طولِ تقریبیِ ۵ کیلومتر با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. این بزرگراه که در مرحله اول، ۲ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده بود، بخشی ازکمربندی شرقی تهران و اتصال دهنده ی بزرگراه آزادگان به بزرگراه امام رضا است که ضمن کاهش بار ترافیکی در بزرگراه‌های بسیج و آزادگان، ترافیک ورودی جنوب شرقِ پایتخت به ویژه سه راه افسریه را کاهش خواهد داد. امروز همچنین عملیات بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز هم آغاز شد.

_ توزیعِ سته یِ معیشتی با همتِ ورزشکاران

خیران و مدالِ آوران ورزشیِ استان، این کمک‌ها رو در ورزشگاه سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی اسلامشهر تجمیع و آماده‌ی توزیعِبینِ آسیب دیدگان از کرونا کردند.

_ ثبت اختیاریِ چک در سامانه یِ صیاد آغاز شد

صادرکنندگان و دریافت کنندگانِ چک از امروز می‌توانند فرآیندِ ثبت، تائید و انتقالِ چک را در سامانه یِ صیاد ثبت کنند.
 
بر اساس قانونِ جدیدِ چک، از سال آینده،   صدور دسته چک برای متقاضیانِ واجد شرایط، تنها در سامانه یِ صیاد امکانپذیر است و تاریخِ اعتبار بر رویِ هر برگه یِ چک درج می‌شود. با توجه به اختیاری بودنِ ثبت چک‌ها در سامانه یِ صیاد، تمام چک‌ها در حال حاضر، بدون نیاز به ثبت در این سامانه، در شبکه یِ بانکیِ کشور مورد قبول است.
 
پیش از این قرار بود در آذر ماه چک‌ها در سامانه یِ صیاد ثبت شود که به دلیل آماده نبودن ِزیرساخت‌ها تا پایان سال، به تعویق افتاد.

_ مطالبات بانک‌ها نباید باعث تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی شود

مطالبات بانک‌ها نباید به تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منجر شود. دادستان کل کشور گفت: برخی بانک‌ها از افرادی که تسهیلات را در محل خودش استفاده کرده اند، اما به دلیل شرایط اقتصادی قادر به پرداخت بموقع نیستند، سود‌های مضاعف و مرکب می‌گیرند.
 
بگفته حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری این سود‌ها برخلاف مقررات بانک مرکزی است و از نظر شرعی ربا محسوب می‌شود. دادستان کل کشور از تسهیلات گیرندگان خواست اگر متوجه شدند بانک مازاد بر آنچه در قرارداد است، سود می‌گیرد، به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

_ هوای پایتخت همچنان ناسالم برای همه یِ گروه هاست

بالاترین شاخص در ایستگاهِ سوهانک بود که شاخص به ۱۹۴ رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد غلطت آلاینده‌ها و پایداریِ هوا تا سه شنبه ادامه دارد. وزارت بهداشت از کودکان، زنانِ باردار، سالمندان، افرادی که بیماریِ تنفسی یا قلبی - عروقی دارند و افراد مبتلا به دیابت خواسته: از تردد در فضای باز خودداری کنند.

_ افتتاح مجهزترین مرکزِچشم پزشکی جنوب استان تهران

این مرکز فوق تخصصی، با هشت درمانگاه، پذیرای مناطق جنوبی استان تهران است تا هم در هزینه‌ی ترددشان به مراکز سطح شهر صرفه جویی شود و هم در زمانشان!

_ شهرآورد سرخابی‌های پایتخت دوشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۶:۱۵

در پایانِ جلسه یِ هماهنگیِ برگزاریِ شهرآورد که امروز برگزار شد، ساعت شروع بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال، عقب افتاده از هفته‌ی هشتمِ لیگ برتر فوتبال، که قرار است روز دوشنبه ۲۲ دی برگزار شود، از ساعت ۱۶ و سی پنج دقیقه به ۱۶ و پانزده دقیقه تغییر کرد.  

_ غبار بی مهری بر روی اشیای موزه مردم شناسی پاکدشت

 

بیشتر بدانید :

 

آرشیو کل اخبار ۱۸:۳۰

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha