اخبار «رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» در اخبار ۲۴ شبکه تهران پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵- ۰۰:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تاکید رئیس مجلس بر پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی

رئیس مجلس شورای اسلامی بر پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی تاکید کرد.

_ رونمایی از کتاب «از چیزی نمی ترسیدم»

در تهران کتاب «از چیزی نمی ترسیدم»، زندگینامه خود نوشت شهید قاسم سلیمانی در همایش علمی «رسانه و مکتب سلیمانی» رونمایی شد. این کتاب مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 

تاکید جهان اسلام یکصدا بر اخراج آمریکایی ها از منطقه

جهان اسلام یکصدا بر اخراج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه تاکید کردند.

در دیگر کشورها از جمله روسیه، عراق، یمن، هند، افغانستان و پاکستان هم یاد سرداران مقاومت و فاتحان امت اسلام و همرزمانشان گرامی داشته شد.

هزاران یمنی در سالروز شهادت سرداران مقاومت؛ در استان صعده، راهپیمایی بزرگی با عنوان "وفاداری به خون شهدا" برگزار کردند. مردم عراق هم یکصدا ضد آمریکا شعار دادند.

_ محور مقاومت، قویتر به راه خود ادامه می دهد

دبیرکل حزب الله لبنان، ترور فرماندهان مقاومت را به لحاظ حجم, عظمت و مظلومیت، حادثه ای بزرگ و دردناک عنوان و تأکید کرد: شهادت این عزیزان و پیامدهای آن در تاریخ، جاودان خواهد ماند.

سیدحسن نصرالله هدف آمریکا را از ترور سردار سلیمانی، تضعیف محور مقاومت دانست و گفت: باوجود این اقدام، محور مقاومت، هوشیارتر و قویتر به راه خود ادامه می دهد.

دحسن نصرالله با اشاره به دستاوردهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر شهادت فرماندهان محور مقاومت نبود، شعار اخراج نیروهای آمریکا از منطقه، به شعاری که ملت‌های منطقه برای تحقق آن تلاش می‌کنند، تبدیل نمی‌شد.

_ خاکسپاری پیکر، آیت اله مصباح یزدی در حرم حضرت معصومه (س) ؛ فردا

پیکر عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت اله مصباح یزدی امروز در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می شود. پیکر آن فقیه وارسته، روز یکشنبه پس از طواف در حرم مطهر رضوی به قم منتقل شد.

_ آمار کاهشی کرونا در کشور 

آمار فوتی های کرونا در کشور در آستانه دو رقمی شدن است . در 24 ساعت گذشته پنج هزار و 960 بیمار شناسایی و ۱۰۲ بیمار فوت شدند.

وزیر بهداشت با تاکید دوباره بر پرهیز از هرگونه عادی انگاری بیماری گفت: با اینکه شمار فوتی ها در حال کمتر شدن است اما اگر ساده انگاری کنیم ضربه خواهیم خورد. وزیر بهداشت: ساده انگاری کنیم ضربه خواهیم خورد.  

- مرگ دو هزار و 378 آمریکایی در یک روز

بسیاری از بیمارستان های آمریکا از پایان ظرفیت پذیرش بیماران خبر دادند. 

براساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان در امریکا از 21 میلیون نفر گذشته است. دو هزار و 378 شهروند آمریکایی دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا فوت شدند.

_ ثبت بیشترین تلفات کرونایی در امریکا برزیل، هند، مکزیک و ایتالیا 

پس از آمریکا، بیشترین آسیب دیدگان در برزیل، هند، مکزیک و ایتالیا هستند. انگلیس هم با ثبت تلفات 445 نفر و ابتلای 57 هزار نفر در 24 ساعت گذشته پس از ایتالیا با بیشترین آسیب ناشی از کرونا روبرو است. موسسه رابرت کخ آلمان هم از مرگ 312 نفر و ابتلای 10 هزار و 315 نفر به کوید19 خبر داد.

_ بررسی آلودگی هوای کلانشهرها در هیئت دولت

در این جلسه وزیران نفت، نیرو و کشور و رئیس سازمان محیط زیست درباره وضع آلودگی هوا و راههای مؤثر در کاهش آلودگی گزارش دادند.

رئیس جمهور در این جلسه، هموطنان را به رعایت الگوی مصرف انرژی توصیه کرد و به همه دستگاه های مسئول دستور داد قانون هوای پاک را به دقت اجرا کنند.

_ دستگاههای اجرایی ملزم به معرفی زیرمجموعه برای خصوصی‌سازی 

کمیسیون تلفیق بودجه در مصوبه ای دستگاههای اجرایی را مکلف کرد زیرمجموعه قابل واگذاری خود را برای اجرای خصوصی‌سازی در سال آینده مشخص و به سازمان برنامه و بودجه معرفی کنند.

_ صادرات مواد معدنی، فلزی، غیرفلزی، نفت، گاز و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات می‌شوند

در مصوبه دیگری و با هدف جلوگیری از خام فروشی، درآمدهای حاصل از صادرات مواد معدنی، فلزی، غیرفلزی، نفت، گاز و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات می‌شوند. حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و تعیین سی میلیارد دلار، سقف تامین مالی خارجی یا (فاینانس) برای سال آینده از دیگر مصوبات بود.

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 24 شبکه تهران

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha