اخبار «مهار زودهنگام موج سوم کرونا» را در خبر ۱۸:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۳- ۱۸:۳۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ اقامه ی نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر حکیم وارسته، آیت‌الله مصباحِ یزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سحرگاه امروز با حضور در کنار پیکرِ مرحوم آیت الله مصباح یزدی، با ایشان وداع کردند و بر پیکرِ آن فقیه و حکیم ِمجاهد، نماز خواندند.
 
صبح امروز هم جمعی از علما و روحانیون با رعایتِ شیوه نامه های بهداشتی، پیکر این عالمِ ربانی را در حرم حضرتِ عبدالعظیمِ حسنی(ع) طواف دادند . پیکر مرحوم آیت الله مصباح یزدی، برای طواف به مشهدِ مقدس، منتقل شد.
 
آیت الله محمدتقیِ مصباح یزدی، عضوِ فقیدِ مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه یِ آموزشی و پژوهشیِ امام خمینی و عضو جامعه یِ مدرسین ِحوزه علمیه قم به علتِ بیماری، عصر دیروز در 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.

_ شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق تهران به نزدیکی های مرز هشدار

با ادامه ی جولان آلاینده ها در آسمان پایتخت، کمیته اضطرار آلودگی هوا به هئیتِ دولت پیشنهادِ تعطیلیِ دو روزه یِ تهران را داد. براساسِ آنچه ایستگاه های سنجش کیفیت هوا ، امروز در مناطقِ مختلفِ شهر ثبت کردند، شاخص در بیشترِایستگاهها ، بالاتر از عدد 150 یعنی در وضع ناسالم برای همه، قرار داشت.  

_ ورزش در بوستانهایِ پایتخت فعلا تعطیل

آنطور که مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران : علتِ اتخاذ این تصمیم ، تشدید غلظتِ آلاینده هایِ هوایِ پایتخت و خطرات ناشی از ورزش در این شرایط است. پیشنهاد تعطیلی دو روزه ی پایتخت روی میز دولت است.

_ موتورسیکلت‌های فاقد معاینه ی فنی، جریمه می شوند

رییس پلیسِ راهورِ ناجا گفت: موتورسواران هم مانندِ خودروها اگر برای ِوسیله یِ نقلیه شان، معاینه فنی نگیرند جریمه می شوند.
بگفته سردار هادیانفر، سامانه یِ ( L.E.Z )که برایِ کنترلِ آلودگیِ هوا، رویِ دوربین هایِ ثبت ِتخلف نصب شده، خودرو و موتورسیکلت هایی که از مقابلِ آن رد شود را جریمه می کند.
 
بنابراین مالکانِ موتورسیکلت ها هم، باید برای کاهشِ آلودگیِ هوا، معاینه یِ فنی دریافت کنند.
استاندار تهران هم، هفته گذشته در کارگروهِ کاهشِ آلودگیِ هوا گفته بود: از 3 میلیون موتورسیکلت مشمول دریافت معاینه ی فنی در تهران، تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دارند.

_ مهار زودهنگام موج سوم کرونا 

رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد ملیِ مقابله با کرونا: مهارِ پایدارِ کرونا ، مستلزم رعایتِ مداومِ دستورالعمل های بهداشتی است.

_ کمترین آمار در هفته هایِ اخیر / ریزش امار فوتی هایِ کرونایی تا مرزِ 100 نفر در یک شبانه روز

جان باختنگانِ کرونایی در شبانه روزِ گذشته به ۱۰۱ نفر رسید. روندی که تنها با رعایتِ دستورالعملهایِ بهداشتی، پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها و تمهیداتِ کرونایی، را به کاهش گذاشته و کوچکترین غفلتی، همه این دستاوردها را ازبین خواهد برد و هیزم در شعله ی سرکش ویروس کرونا می ریزد.

_ موفق ترین مناطق تهران در مقابله با کرونا

به گفته سرپرستِ معاونت آمادگی، مقابله و پدافندِ غیرِ عاملِ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،، با بررسی عملکرد ستادهای مدیریت بحرانِ 22 منطقه در شهر تهران، مناطق 1، 3، 4، 10، 11، 16 و 17 به عنوان مناطق برترِ مقابله با کرونا معرفی شدند.

_ گرامیداشت یاد و خاطره یِ سردار ِدلها در نخستین سالگردِ فراق

امروز همزمان با نخستین سالگردِ شهادتِ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم یاد بودِ این شهیدِ والامقام و همراهانش، در برخی نقاط پایتخت از جمله در سالن ِ امام خمینیِ اسلامشهر و مصلیِ صاحبَ الزمانِ شهرستان ورامین برگزار شد.

_ سیزدهم دی ؛ روزِ جهانیِ مقاومت 

امروز سیزدهم دی است. روزی که در تقویم، به عنوانِ روزِ جهانیِ مقاومت نامگذاری شده. روزِ عروجِ فرمانده یِ قلبِ یک ملت.
یک سال از شهادت ابر مردی می‌گذرد که جهانی را مبهوتِ عظمت خود کرده بود. سیدالشهدایِ جبهه یِ مقاومتْ سپهبد حاج قاسم سلیمانی. سرداری که با گذشتِ یک سال از شهادتش، هنوز هم مَردِ میدان است و داستانِ دلاوری هایش، همه دنیا را فرا گرفته و مکتبش نیز، همچنان ادامه دارد.

_ رونمایی از تمبرِ یادبودِ شهید حاج قاسم سلیمانی

رئیس جمهور هم در حاشیه یِ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سالگردِ شهادتِ شهید حاج قاسم سلیمانی، از تمبرِ یادبودِ این شهید،، رونمایی کرد.
 

_ بهره برداری از ۷ طرحِ مختلفِ حوزه آبفا، در پاکدشت

_ خودروهایِ یدک کشِ امدادی، قانون مَند می شوند

_ پایانِ راه زنی و خالی کردن جیب در راه ماندگان به بهانه های واهی و تعمیرات تراشی

بیشتر بدانید :

آرشیو کل اخبار ۱۸:۳۰

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha