پخش زنده
امروز: -
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو دیزل گفت: اتوبوس ساخت داخل ویژه خطوط سریع السیر (بی آر تی)، آزمونهای مد نظر شهرداری را با موفقیت طی کرده است.
آقای سعید لیلاز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این اتوبوس که با استاندارد یورو ۶ و با موتور بنز ساخت داخل به طول ۱۲ متر تولید و در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته، همه آزمونهای در نظر گرفته شده شهرداری را گذرانده و برای ورود به خطوط حمل و نقل درون شهری آماده است.
وی با بیان اینکه با عقد قرارداد، آمادگی ساخت و تحویل بی آر تیها را داریم، اضافه کرد: برای این اتوبوسها درب ورود و خروج سمت راننده نیز تعبیه شده ضمن اینکه کف این اتوبوسها با کف ایستگاههای بی آر تی هم ارتفاع و متناسب شده است.
لیلاز همچنین گفت: علاوه بر اتوبوسهای معمولی و گازسوزی که در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته، ۴۰۰ اتوبوس گازسوز و معمولی نیز برای شهرداریهای کرمان، مشهد و همدان تولید و آماده تحویل شده که به زودی تحویل این شهرداریها میشود.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل، از آغاز واگذاری اتوبوسهای ساخت داخل به شهرداریها خبر داد.
آقای سعید لیلاز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: هم اکنون اتوبوسهای تولیدی خود را به شهرداریهای تهران و کرمان تحویل داده ایم همچنین در حال تحویل به شهرداری مشهد هستیم ضمن اینکه با ۱۰ شهرداری نیز برای تولید و تحویل اتوبوس مذاکراتی در حال انجام داریم.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل ادامه داد: همین اتوبوسی را که در تهران تحویل میدهیم اگر بخواهند وارد کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد گرانتر در میآید، زیرا حدود ۱۵ هزار یورو هزینه حمل آن میشود
وی گفت: این مجموعه، آمادگی دارد سالانه سه تا چهار هزار اتوبوس را با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی، تولید کند.
لیلاز افزود: از محل ساخت داخل قطعات اتوبوس، سالانه ۷۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی داریم یعنی ما توانسته ایم موتور، محورها، شاسی و بدنه را در اخل تولید کنیم که ارزش افزوده بالایی نصیب ما کرده است.
وی با بیان این که طرفدار ممنوعیت واردات اتوبوس نیستم گفت: این که در قوانین تحریم امریکا علیه ایران، واردات خودروی ساخته شده از تحریم مستثنی شده باید ما را به فکر بیاندازد از این رو تصمیم گیران باید میان واردات و ساخت داخل به صورت عادلانه رفتار کنند، زیرا در حالی که قیمت گذاری در محصولات ما از طرف سازمانهای نظارتی مانند سازمان حمایت انجام میشود واردکننده هیچ محدودیتی ندارد.
لیلاز ادامه داد: اگر شرایط مساوی میان واردات و تولید داخل رعایت شود اتوبوسهای تولیدی خود را از نظر ارزشی پنج درصد ارزانتر و از نظر زمانی نیز زودتر از مشابه خارجی به مشتری تحویل خواهیم داد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل گفت: توصیه نمیکنم حتی یک اتوبوس وارد شود، زیرا ظرفیت ساخت اتوبوس در داخل کشور وجود دارد و از نظر قیمت و زمان تحویل نیز رقابتیتر هستیم.