بودجه ۱۴۰۰: اختصاص چهار و نیم درصد از اعتبارات عمرانی کشور به مدرسهسازی
در لایحه بودجه ۱۴۰۰، چهار و نیم درصد از اعتبارات عمرانی کشور به مدرسهسازی اختصاص یافته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان،
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم آغاز ساخت مدرسه خیر ساز ملایر گفت: این در حالیست که تا سال ۹۶ اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که این رقم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۴.۵ درصد افزایش یافت.
مهر الله رخشانی فر افزود: امسال از محل اعتبارات ملی سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای مدرسهسازی هزینه شد که در لایحه بودجه سال آینده، این رقم به پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی بیان کرد: سال ۹۵ میزان نیازمندی مدارس به تخریب، بازسازی و مقاومسازی را ۳۰ درصد اعلام کردیم که از سال ۹۵ تاکنون حجم ساخت و ساز مدارس با حمایت دولت رشد قابل توجهی داشته است.
رخشانیمهر یادآور شد: از سال ۹۶ تاکنون نیز تخصیص اعتبارات به سازمان نوسازی مدارس کشور صد درصدی است و با توجه به اضافه شدن طرحها به مجموعه طرحهای آموزشی کشور، در حال حاضر ۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاومسازی هستند.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ درصد مدارس کشور تخریب، بازسازی و مقاومسازی، و میزان تخریب و بازسازی مدارس کشور از ۳۰ به ۲۰ درصد رسیده است گفت: چنانچه طرحهای نیمه تمامی همچون مدرسه شهید سردار سلیمانی در ملایر در کشور داشته باشیم، اعتبار بیشتری به آن اختصاص خواهد یافت.
وی درباره پروژههای مشارکتی دولت با خیران نیز بیان کرد: ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی هزینه شده برای مدرسهسازی، برای پروژههای مشارکتی دولت و خیّران هزینه شده که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد را خیّران و مابقی را دولت هزینه کرده و تخصیص آن کامل بوده است.
رخشانیمهر تاکید کرد: در حال حاضر طرحی که به صورت مشارکتی و بنابر عمل نکردن دولت به تعهد خود باشد، را در سطح کشور نداریم و چنانچه طرح همچون مدرسه سردار شهید سلیمانی ملایر باشد، تلاش ما بر اتمام این طرحها است و تامین اعتبار میشوند. وی با اشاره به تحویل طرحهای قابل افتتاح در سال طی مهرماه و دهه فجر گفت: دهه فجر و مهرماه ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سطح کشور تحویل میشود.