اخبار « درگذشت فقیه انقلابی، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی» را در اخبار تهران پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۳- ۰۰:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ درگذشت فقیه انقلابی، فیلسوف و متفکر مجاهد، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی

فقیهِ انقلابی، فیلسوف و متفکرِ مُجاهد،آیت الله محمد تقیِ مصباح یزدی،، بعد از عمری مجاهدت در راهِ اسلام و انقلابِ اسلامی، دعوت حق را لبیک گفت.

سرانِ قوا، حضرتِ آیت اله نوریِ همدانی، رئیسِ مجمعِ تشخیص ِمصلحتِ نظام و برخی مسئولان،، در پیامهایی درگذشتِ این فقیه ، فیلسوف و استادِ برجسته یِ حوزه را تسلیت گفتند.

 

_ نخستین سالگردِ شهادتِ سردار سلیمانی با حضورِ شخصیت هایِ داخلی و خارجی

درنخستین سالگردِ شهادتِ سردار سلیمانی، برنامه هایِ مختلفی در ایران و دیگر کشورها برپا شد.

در مراسمی که در دانشگاهِ تهران با حضور شخصیت هایِ داخلی و خارجیْ بویژه مسئولانِ جنبش هایِ محورِ مقاومت برگزار شد، حاضران بر وعده یِ قطعیِ انتقام از آمران و عاملانِ این جنایتِ تروریستی تاکید کردند.

_ شُمار ِجان باختگانِ کرونا به کمترین میزان در 7 ماهِ گذشته رسید 

وزیرِ بهداشت : هرگونه عادی پنداری ، موجبِ شیوعِ مجددِ بیماری خواهد شد.

_ بالاترین ابتلایِ روزانه به کرونا در انگلیس با 56 هزار مبتلا

سالِ نوِ میلادی با افزایشِ شُمارِ مبتلایان و فوتی ها درامریکا و اروپا آغاز شد.

_مرگ سه هزار و 700 نفر در آمریکا و ابتلای 56 هزار نفر به کرونا در انگلیس طی یک روز

وزارت بهداشتِ انگلیس با اعلامِ این خبر، شُمار تلفات را هم 613 نفر عنوان کرد. انگلیس با بیش از74 هزار فوتی، همچنان نخستین قربانگاهِ کروناییِ اروپا است. کرونا در شبِ سالِ نو، جانِ بیش از ۵۰۰ نفر را هم در آلمان گرفت.

_ دیدار رئیس مجلس با برخی اهالی محله امامزاده یحیی

رئیس مجلسِ شورایِ اسلامی در بازدید از منطقه یِ ۱۲ ِشهرداریِ تهران جویایِ مشکلاتِ معیشتیِ برخی اهالیِ محله یِ امامزاده یحیی شد.

آقای قالیباف با اشاره به اینکه برخی از این خانواده ها، هنوز یارانه یِ کمکْ معیشتیِ ۱۲۰ هزار تومانیِ مصوب مجلس به حسابشان واریز نشده، خواستارِ پیگیریِ این موضوع شد.

_ شهادت مرزبان سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار

در درگیری مرزبانان ِهنگِ مرزیِ نیروی انتظامی با اشرار مسلح در منطقه یِ مرزیِ اسفندکِ سیستان و بلوچستان، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف و ضبط شد. در این درگیری، استوار دوم، مصطفی دلاور به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

_ دستگیری مدیرعامل بزرگترین شرکت تولید خوراک دام

سازمان اطلاعاتِ سپاه از دستگیر شدنِ مدیرعامل بزرگترین شرکتِ تولیدِ خوراک دام و طیورِ شمال کشور خبر داد. وی متهم به اخلال در بازار ِنهاده ها و اقداماتِ مجرمانه است.

_کشف بمب کار گذاشته شده در کشتی - بندر بصره

نیروهای امنیتیِ عراق در عملیاتی موفق شدند بمبِ کار گذاشته شده در یک کِشتیِ پهلو گرفته در بندرِ بصره را کشف و خنثی کنند. این کشتی که حاملِ بمبی به وزنِ 30 کیلوگرم بود از عربستان به این بندر،، منتقل شده بود.

 

_ نزدیکترین فاصله خورشید به زمین - امروز شنبه ۱۳ دی

خورشید،، امروز شنبه به نزدیکترین فاصله یِ خود به سیاره زمین می رسد. این فاصله، حدودِ پنج میلیون کیلومتر،، نزدیکتر از فاصله ای است که در اوایلِ تابستان خواهد داشت. فاصله یِ خورشید تا زمین،، حدود 150 میلیون کیلومتر است.

 

_ چین درباره هرگونه ماجراجوییِ آمریکا در تنگه یِ تایوان، هشدار داد

_ بومی سازیِ توسعه یِ میادینِ نفتی

مدیر طرحِ ساختِ کارخانه هایِ سریعُ الاحداثِ فرآورِشِ نفت گفت: احداث این کارخانه ها،، حدود 400 میلیون دلار هزینه دارد که با این روش،، 90 درصد صرفه جویی بهمراه دارد.

_ بازدید از  قطعه یِ دومِ آزادراهِ تهران - شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیادِ مستضعفان، از قطعه یِ دومِ آزادراهِ تهران - شمال بازدید کردند. قطعه دوم آزادراهِ تهران-شمال،، حدود ۲۲ کیلومتر طول دارد و تاکنون، ۳۸درصد پیشرفت داشته است.

 

 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 24 شبکه تهران

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha