اخبار «افتتاح افتتاح خط تولید واکسن ایرانی تا ۴۰ روز آینده» را در خبر بامدادی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸- ۱۰:۰۷

مردم ایران در انتظار خبرهای خوشِ کرونایی

افتتاح خط تولید واکسن ایرانی تا ۴۰ روز آینده / واکسن خارجیِ غیر کُواکس به زودی وارد می شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جریان بازدید از روند آماده شدن خط تولید واکسن ایرانی گفت: آمادگی تولید ۹۰ درصد واکسن های کشور را داریم.

محمد مخبر افزود: ظرف۴۰ روز آینده، به ظرفیت تولید ماهانه یک و نیم میلیون دوز و از ۶ ماهِ دیگر، به ۱۲ میلیون دوز در ماه می رسیم. وزیر بهداشت هم گفت: مردم، منتظر خبرهای خوشی از تولید واکسن ایرانیِ کرونا همزمان با خرید واکسن خارجی در روزهای آینده باشند. 

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز گفت: این سازمان یک میلیون دوز از نیاز بیست میلیون دوزِ کشور به واکسن کرونا را، از یکی از کشورهای شرق آسیا که مورد تایید سازمان غذا و داروست، وارد خواهد کرد.

آمار ابتلا و فوتی های کرونا در برخی شهرها به صفر رسید 

بگفته وزیر بهداشت: به رغم افزایش شیوع ویروس جهش یافته ی کووید 19 در جهان، به ویژه در امریکا و کشورهای اروپایی، میزان شیوع و آمار فوتی های کرونا در ایران در حال کاهش است. دیروز آمار ابتلا و فوتی های کرونا در برخی شهرها به صفر رسید. 

ایام فاطمیه ؛ صحن و سرای رضوی، سیاه پوش شد / حرم مطهرِ حضرت رقیه (س) پذیرای زائران

همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا (ع) در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، تعویض و صحن و سرای رضوی، سیاه پوش شد.
 
حرم مطهرِ حضرت رقیه (س) در دمشق نیز، با رعایت شیوه نامه ها، پذیرای زائران و مجاورانِ آن حضرت است.

برنامه های گسترده ی گرامیداشت سردار دل ها در ایران و جهان

سخنگوی ستاد سالگردِ مردمی شهید، سردار سلیمانی از برنامه های گسترده ی گرامیداشت سردار دل ها در ایران و مناطق مختلف جهان خبر داد.
 
آقای امیرعبداللهیان گفت: به دلیل اوضاع کرونایی، بیشترِ برنامه ها به صورت مجازی، و معدودی از برنامه ها، به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.
 
مراسم بزرگداشت سردار در کشورهای منطقه در حال برگزاریست. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش مجازیِ اسلامیِ روسیه گفت: سردار سلیمانی، قهرمان آزادی مسلمانان از چنگال تروریسم داعش است .
 
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: نقشی که حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کرد، برهیچ‌کس پوشیده نیست. اندیشمندان و چهره های دانشگاهی و سیاسی در نقاط مختلف جهان هم، از سردارِ دلها؛ به نیکی یاد می کنند.

روحیه، قدرت و اراده ی محور مقاومت در منطقه، در بالاترین سطح

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روحیه، قدرت و اراده ی محور مقاومت در منطقه، در بالاترین سطح قرار دارد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان: روحیه و قدرتِ محور مقاومت در منطقه، در بالاترین سطح قرار دارد. حمله به عین الاسد در پاسخ به ترور سردارانِ مقاومت، فقط یک سیلی به آمریکا بود.
 
سیدحسن نصر الله در گفتگو با شبکه المیادین با تکریم یاد و نام سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده بی نظیرِ جبهه مقاومت،گفت: شهادت در ماهیتِ مبارزه با ظلم، نهفته است و نه تنها شکست نیست، بلکه عامل حرکتهای جدید و نشانه پیروزی است. دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در پاسخ به ترور شهید سلیمانی، سیلی تاریخی ایران به آمریکا بود که خیلی معنای آن را خوب درک نکردند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه، با افشای اطلاعاتی،گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در دیدار از واشنگتن، مسئله ترورِ من را مطرح کرده است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و همرزمانش در عراق گفت: آمریکا و رژیمهای اسرائیل و سعودی در جنایت ترورِ این دو فرمانده بزرگ، شریک اند. 

معرفی برگزیدگانِ نخستین یادواره رسانه ایِ مکتب شهید سلیمانی در اهواز  

در مراسم اختتامیه ی نخستین یادواره رسانه ایِ مکتب شهید سلیمانی در اهواز، برگزیدگان معرفی شدند.
 
از مجموع ۲ هزار اثرِ ارسال شده به دبیرخانه ی یادواره, ۶۳ اثر، برگزیده شدند و به ۱۳ اثر، تندیس شهید سلیمانی و ۵۰ اثر، دیپلم افتخار اهداء شد.

رونمایی از کتاب درسیِ سرباز وطن

این کتاب با محوریت آشنایی با زندگی شهید سردار سلیمانی، و ویژگی های اخلاقی و رفتاری ایشان و وصیت نامه سردار، است. به گفته ی معاون وزیر آموزش و پرورش: این کتاب از بهمن در برنامه تدریسِ مدارس، قرار می گیرد.

امتحانات همه دانش آموزان مجازی برگزار می شود

وزیر آموزش و پرورش می گوید: امتحانات همه دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می شود. اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بدهد، برای برخی پایه ها، امتحانات، حضوری خواهد بود.
 
محسن حاجی میرزایی همچنین گفت: هفته آینده از قابلیتهای جدید شبکه شاد,که امکانات ویژه ای در اختیار معلمان قرار می دهد, رونمایی می شود.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان هم گفت: طبق قانون, آموزش و پرورش ملزم به استخدام معلمانِ خریدِ خدماتی و نهضتی، قبل از سال 92 و معلمان حق التدریسی، قبل از سال 91 است، ولی معلمانی که بعد از 92، مشغول به فعالیت شده اند، مشمول استخدام نخواهند شد.

جشنواره فیلم عمار از ۱۱ دی، به صورت برخط

دبیراجرایی این جشنواره گفت: امسال به علت شیوع کرونا، نمایش فیلم ها در سامانه عماریار پخش می شود و افراد می توانند به صورت جمعی، فیلمها را ببینند و با کارگردانانِ اثر، گفتگو کنند.

جشنواره شعر فجر 

جشنواره شعر فجر با بررسی بیش از 2 هزار اثر ارسالی, کلید خورد.
علاقه مندان تا پانزدهم دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ی جشنواره شعر فجر، ارسال کنند.

افزایش دو برابری وسعت دریاچه ارومیه

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: وسعت این دریاچه به بیش از ۲ هزار و 785 کیلومتر مربع رسیده، یعنی نسبت به 6 سال پیش، صد در صد افزایش یافته است.

زلزله در شیلی

زمین لرزه ای به بزرگی 6 و هشت دهم ریشتر، سواحل شیلی را لرزاند.
این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. تاکنون خسارتی ناشی از این زلزله،گزارش نشده است.

ساخت اتوبوس دو زیست در ژاپن

مهندسان ژاپنی، اتوبوس دو زیست به نام کابا ساختند.کابا علاوه بر خشکی در دریا هم حرکت می کند.

مجلس شورای اسلامی امروز، میزبان جلسه سران قواست

روسای جمهور، مجلس و قوه قضائیه قرار است در این جلسه به میزبانی آقای قالیباف درباره راهکارهای حل مشکلات اقتصادی با هم گفتگو کنند. جلساتِ سران قوا، به صورتِ دوره ای، به میزبانیِ هر یک از روسا برگزار می شود.

تولید گیاهان دارویی

دره شهرِ استان ایلام یکی از مستعدترین مناطق کشور برای کشت گیاهان دارویی. امسال بیش از ۱۰ گونه،گیاه دارویی در ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه کشت شده است.
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha